۲۲۰ آستارایی معتکف شدند

حجت‌الاسلام رضازاده گفت: ۲۲۰ نفر از مردم مومن و خداجوی آستارا در مساجد این شهرستان معتکف شدند.

حجت‌الاسلام حسینعلی رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: ۲۲۰ نفر از اهالی مومن شهرستان آستارا در مساجد در نظر گرفته شده برای اجرای برنامه‌های اعتکاف، معتکف شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه ۱۱۵ نفر از معتکفین را بانوان و  ۱۰۵ نفر از معتکفین را آقایان تشکیل می‌دهند، افزود: قرائت ادعیه و قرآن، اجرای حلقات صالحین، آموزش احکام، پرسش و پاسخ شرعی و پخش فیلم، مولودی‌خوانی و بیان احکام از برنامه‌های اعتکاف است.

وی  با اشاره به برگزاری اولین اعتکاف دانش‌آموزی در بندر آستارا، تصریح‌کرد: ۷۰ دانش‌آموز دختر و ۴۹ دانش‌آموز پسر با حضور در این مراسم حال و هوای معنوی خاصی به اعتکاف امسال داده‌اند و چون اعتکاف اولی هستند در اولین روز حضور شاهد شب زنده‌داری تا نماز صبح این دانش‌آموزان بودیم که نشاط خاصی داشتند و اردوی نیایشی برای آنان بود.

حجت‌الاسلام رضازاده با بیان‌اینکه مساجد امام حسین(ع)، عباسیه و جامع شهر آستارا میزبان معتکفین هستند، گفت: ۱۱ نفر از معتکفین طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان آستارا هستند که به‌عنوان مجریان و مربیان معنوی گروه‌های تشکیل شده در مساجد انتخاب شده هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با تشکر از نگاه ویژه برخی از ادارات و نهادها در برگزاری برنامه اعتکاف امسال در این شهرستان، خاطرنشان‌کرد: ادارات و نهادهایی همچون سپاه ناحیه و آموزش و پرورش با همکاری خود باعث شدند اعتکاف امسال با تعداد نفرات بیش از ۲ برابری نسبت به سال قبل برگزار شود.

کد خبر 1746281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha