انتشار دو کتاب «فرهنگ میزبانی» و «مشهد دوست داشتنی» توسط شهرداری مشهد

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: محتوا کتاب «مشهد دوست داشتنی» در خصوص آشنایی کودکان با مفاهیم شهروندی است که مطالب درون آن توسط جمعی از شاعران مشهدی گردآوری شده و به زودی توسط انتشارات بوی شهر بهشت منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، یوسف اسماعیل زاده بیان کرد: یکی از اهداف معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، ترویج و ارتقا فرهنگ شهروندی است و در همین راستا، کتاب «مشهد دوست داشتنی» برای کودکان توسط انتشارات بوی شهر بهشت منتشر می شود.

وی ادامه داد: مطالب این کتاب توسط جمعی از شاعران مشهدی گردآوری شده و شامل موضوعات مختلفی در زمینه فرهنگ شهروندی از جمله استفاده از حمل و نقل، نگه داری از محیط زیست ونحوه مواد بازیافتی و... می شود و تمام موضوعات این کتاب با لحن کودکانه و شعر بیان شده است.

اسماعیل زاده در خصوص تدوین و تهیه کتاب دیگری با نام "فرهنگ میزبانی" نیز خاطرنشان کرد: در خصوص آداب و رسوم و فرهنگ میزبانی مردم مشهد، کتاب جامعی وجود ندارد، درحالی‌که شهر مشهد متعلق به امام رضا(علیه السلام) است و فرهنگ میزبانی در این شهر در تمام دوران ها جاری بوده و در فرهنگ خراسانی ها میزبانی از مهمان آداب و رسوم جالبی داشته است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه مطرح کرد: با هدف حفظ آداب و رسوم مهمانداری و میزبانی مردم مشهد و جایگاه و ارزشمندی مهمان برای مردم این شهر، کتاب فرهنگ میزبانی به قلم گیتی باقری نوشته و در این کتاب رسم و رسومات مربوط به مهمان داری در محله های مختلف مشهد، خاطراتی که مردم این شهر از فرهنگ میزبانی دارند و همچنین حکایت ها و قصه های متفاوتی در خصوص میزبانی در قالب شخصیت های مختلف ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این کتاب نحوه حضور و آداب و معاشرت میزبان در مقابل مهمان و برعکس آن در فرهنگ خراسان نیز درج می گردد گفت: قرار است که این کتاب در خرداد ماه ۱۴۰۳ آماده و به مرحله چاپ برسد.

پایان پیام/

کد خبر 1746329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha