معتکفین از آیین اعتکاف برای کسب توشه ماندگار و اثرگذار بهره ببرند

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: معتکفین از آیین معنوی اعتکاف به عنوان فرصتی برای کسب توشه ماندگار و اثرگذار بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در جمع بانوان معتکف شهرستان بیجار درباره فضیلت اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف فرصتی مناسب برای صیقل روح‌های زنگار زده‌ای است که در طول سال درگیر مشغله‌های دنیوی هستند و اکنون در این بستر اعتکاف با خلوتی که با خدای خود دارند جان و روح خود را از هر آلایشی می‌زدایند.

وی با اشاره به اینکه معتکف سه روز  به درگاه خدا تضرع و استغفار می‌کند، افزود: هر کدام به حسب شرایط خود دوباره به زندگی عادی خود برمی‌گردند پس باید به‌گونه‌ای از این ضیافت توشه برگیرند که آنچه به دست آورده‌اند برایشان ماندگار واثر گزار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی درباره عواملی که باعث سقوط انسان از بعد اخلاقی و معنوی می‌شود، گفت: سه عامل حرص و ولع دنیایی، طمع و تکبر است که متاسفانه زیر ساخت زندگی خیلی از انسان‌ها شده و موجبات شقاوت و تزلزل بشر را فراهم می‌کند.

 نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: براساس احادیث و روایات عواملی از جمله «خشیت الهی» به عنوان عوامل پیشرفت معنویت موثر است که منظور از خشیت الهی خوف از عقوبت در ازای سرکشی وعدول در برابر. خداوند متعال است.

وی دومین عامل پیشرفت معنویت را «میانه‌روی به هنگام ثروت و فقر» که خود شاه کلید رسیدن به کمال والنهایه عاقبت بخیری است و کلید سوم اصول مهم ترقی معنویت و رضیدن به کمال «عدالت» است.
 

کد خبر 1746362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha