تخریب مغازه‌های مسلمانان در«بمبئی» پس از افتتاح معبد «رام»

خشوت‌های ضد اسلامی پس از افتتاح معبد «رام» بر روی ویرانه‌های مسجد «بابری» توسط «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «trtworld»، خشوت‌های ضد اسلامی پس از افتتاح معبد «رام» روی ویرانه‌های مسجد «بابری» توسط «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند افزایش پیدا کرده است.

این خشونت‌ها به ویژه در «بمبئی»، پایتخت هند تشدید و منجر به تخریب تعداد زیادی از مغازه‌های مسلمانان شده است.

هندوها در یک روز با سر دادن شعارهای مذهبی از یک محله مسلمان‌نشین در حومه بمبئی عبور کرده و بیش از ۱۲ محل کسب و کار متعلق به مسلمانان را تخریب کردند.

افراط‌گرایان هندو عصر روز بعد نیز ۴۰ مغازه دیگر در جاده «محمدعلی»، یک شاهراه اصلی در مرکز شهر و مرکز تجارت محلی مسلمانان که شاهد درگیری‌های اخیر بوده است را منهدم کردند.

تاجران از مذاهب مختلف در هند، اغلب ویترین مغازه‌های خود را از بوم و چوب می‌سازند تا از کسب و کار خود در برابر آفتاب سوزان شهر و باران‌های موسمی محافظت کنند.

بعد از تخریب مغازه‌های مسلمانان، مقامات شهرداری مدعی شدند که این اقدام قبل از درگیری‌های مربوط به افتتاح معبد رام برنامه‌ریزی شده و هدف آن پاکسازی تسهیل تردد عابران پیاده بود.

عدالت بولدوزر!

اصطلاح «عدالت بولدوزر» یکی از ابزارهای رایج مقامات محلی در هند برای مجازات مجرمان با تخریب اموال آنها بوده است.

گروه های حقوق بشر این عمل را به عنوان یک اقدام غیرقانونی در مجازات دسته جمعی محکوم کرده اند که به طور نامتناسبی مسلمانان کشور را هدف قرار می دهد.

«آکر پاتل» از عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای گفت که حرکت این هفته در بمبئی بیانگر سیاست تخریب خودسرانه و تنبیهی اموال مسلمانان پس از خشونت‌های جمعی است.

در سال‌های اخیر در بسیاری از ایالت‌های هند که توسط حزب ملی‌گرای هندو بهاراتیا جاناتا به رهبری مودی اداره می‌شود، ماشین‌های تخریب علیه خانه‌های افرادی که متهم به شرکت در تظاهرات ضد دولتی هستند، به کار گرفته شده است.

مسلمانان بخش عمده‌ای از افرادی را تشکیل می دهند که در این کمپین‌ها هدف قرار گرفته اند.

مقامات در هند مدعی هستند که این تخریب‌ها قانونی هستند زیرا فقط ساختمان هایی را هدف قرار می دهند که بدون مجوز رسمی ساخته شده اند.

اما قربانیان، این موضوع را مورد مناقشه قرار داده و می‌گویند که مهلت قانونی لازم برای اعتراض به دستورات تخریب به آنها داده نمی‌شود.

گفتنی است، پس از افتتاح معبد رام هندوها در بمبئی این اتفاق را جشن گرفتند، و برای نشان دادن خوشحالی خود راهپیمایی‌هایی نیز علیه مسلمانان برگزار کردند.

کد خبر 1746388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha