دارالقرآن‌ها باید تبدیل به مراکزی برای نشر فرهنگ قرآنی شوند

یار بیگی گفت: دارالقرآن‌ها باید تبدیل به مراکزی برای نشر فرهنگ قرآنی و پایگاهی برای علاقه مندان به قرآن شود.

غلامعلی یاربیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به شروع فعالیت ۳ مرکز  دارالقرآن در کرمانشاه، گفت:ارتباط با قرآن در مراحل خواندن مکرر قرآن و انس گرفتن با آن، تدبر در تلاوت قرآن، عمل کردن به قرآن و داشتن سبک زندگی دینی صورت می ‌گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه افزود: ترویج آموزه های دینی و قرآنی در قالب اجرای طرح های فرهنگی در مراکز مختلف اسلامی از جمله دارالقرآن ها زمینه ساز کاهش ناهنجاری های اجتماعی و راهکاری مناسب برای بهره گیری از سبک زندگی اسلامی در خانواده ها خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد:ساخت و توسعه دارالقرآن ها در رونق و توسعه فعالیت های فرهنگی و قرآنی نقش بسزایی داشته است.

یاربیگی با اشاره به افتتاح ۳ مرکز دارالقرآن در کرمانشاه، کنگاور و گیلانغرب، تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های گسترده بسیج به برنامه‌های قرآنی اختصاص دارد و بر این اساس دارالقرآن شهر کرمانشاه به منظور استفاده عموم مردم دایر شده است.

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه اظهار کرد: ساخت و توسعه دارالقرآن ها در رونق و توسعه فعالیت های فرهنگی و قرآنی نقش بسزایی داشته است لذا باید شیرینی قرآن را درک کنیم و این‌گونه می‌توان مفاهیم قرآن را انتقال دهیم.

یاربیگی در پایان گفت: دارالقرآن‌ها با حضور مدیران و مربیان قرآن خدمات گسترده‌ای ویژه بانوان و آقایان ارائه می‌دهند و این هدف برای مراکز قرآنی استان که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 1746521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha