مهمانی در اعتکاف رجبیه/ سه روزی که زود گذشت

وقتی روی سجاده پر از نیازت با خدای بی نیازت راز و نیاز کنی، حتما شرینی این عبادت خاص را تا آخر عمرت بیاد خواهی سپرد.  

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از گیلان_ نوشین کریمی

سه روز مثل برق و باد گذشت، وقتی که ساکت را برای رفتن به یک سفر معنوی می بندی و میخواهی در گوشه ای دنج بنشینی و با زبان روزه، روی سجاده پر از نیازت با خدای بی نیازت راز و نیاز کنی، حتما شرینی این عبادت خاص را تا آخر عمرت بیاد خواهی سپرد.  
بانوان پا به سن گذاشته را که می بینی دلت قرص می شود، راهی را که آمده ای درست است و این اعتکاف در ایام البیض (روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵) ماه رجب که اگر چه یک عبادت مستحبی است اما چون طبق احادیث معصومین(ع)، همسنگ حج و عمره است و به عنوان یک سنت پیامبر(ص) هر ساله در کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، برایت عاقبت بخیری خواهد داشت.

مهمانی در اعتکاف رجبیه/ سه روزی که زود گذشت

اعتکاف اولی ها را که چشمانشان ذوق ذوق تجربه جدیدی را فریاد می زند، در هیاهوی عبادت های بزرگترها می بینم که گاهی شیطنت های کودک درونشان بیشتر از عبادتشان است اما قشنگی حضورشان در این مکان امن الهی، خودش خیالم را آسوده می کند از آنانی که دوست دارند فرزندانمان را از این وادی دور نگه دارند و دین زده بنامند.  

مسجد محمدرسول الله چله خانه رشت یکی از مساجد میزبان معتکفین در شهر رشت بود  که بیش از یکصد سال قدمت دارد و بی شک طی سال های گذشته شاهد عبادت نیاکان ما بوده است و حالا در این مراسم توسط گروه فرهنگی تبلیغی خدام الزینب(ع) مدیریت شد.

مهمانی در اعتکاف رجبیه/ سه روزی که زود گذشت

مریم کلهوری_ مسئول گروه فرهنگی تبلیغی خدام الزینب (ع) رشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ماه رجب را ماه بهار خودسازی دانست و با ابراز امیدواری از اینکه فرصت خودسازی در ماه رجب را نباید از دست داد، گفت: ماه‌ رجب ماه انتخاب همنشین است.  

وی با اشاره به اینکه، خداوند همنشین کسی می‌شود که در ماه رجب همنشین خدا شده باشد گفت: اعتکاف معنویتی تمدن ساز است و ما به صورت خودجوش یازدهمین دوره ای است که این مراسم معنوی را ویژه بانوان در رده سنی ۱۵ تا ۴۰ سال برگزار می کنیم.

کلهوری با تاکید بر ضرورت مراقبه در ماه رجب افزود: ماه رجب ماه تصفیه باطن است و نباید شـــب و روز آن برای مـا عادی بگذرد.  

وی همچنین این ماه را جبران مافــات دانست که می بایست بخوبی در پیشگاه خداوند  بندگی کنیم و تصریح کرد: اعتکاف، فارغ و تهی‌ساختن دل از اشتغالات دنیوی و تسلیم‌کردن نفس به مولا است.  

وی در ادامه با اشاره به برگزاری این دوره که مورد استقبال تعداد زیادی از مومنین قرار گرفت افزود: بنا بر ظرفیت میزبان ۱۱۰ نفر معتکفین و خادمین بودیم که در رده های سنی مختلف در این مکان حضور یافتند.

مهمانی در اعتکاف رجبیه/ سه روزی که زود گذشت

کلهوری با بیان اینکه در کنار عبادت و بهرمندی از فضای اعتکاف، مبحث «آداب اعتکاف» توسط فتحی_ مدرس اخلاق حوزه علمیه، احکام اعتکاف توسط اعلایی_ استاد حوزه علمیه برگزار و همچنین جشن میلاد حضرت علی(ع) نیز با قرائت قاری نوجوان حنانه ملکی، مولودی خوانی و سخنرانی توسط عباسی_ استاد حوزه برگزار شد.  

وی ادامه داد: در مراسم معنوی اعتکاف امسال با توجه به رخدادهای ماه های اخیر و جنگ در غزه و اتفاقاتی که در سالروز شهادت حاج قاسم عزیز رخ داد، توانستیم یادواره شهدای مقاومت را همراه با روایتگری برگزار کرده و یاد شهدای عزیز را گرامی بداریم.

مهمانی در اعتکاف رجبیه/ سه روزی که زود گذشت

کلهوری، نسل توحیدی را نسل تمدن ساز دانست و به حضور بانوی موفق گیلان، دکتر مرضیه مهرافزا به عنوان پزشک و کارآفرین مرکز تخصصی باروری مهر اشاره کرد که بانوان شرکت کننده را  تشویق و ترغیب به فرزند آوری، درمان و پرورش نسلی قوی و مومن کرد.  

وی همچنین با اشاره به شهادت حضرت زینب سلام الله علیها گفت: برنامه ای نیز، به همین مناسبت با سخنرانی هاجر تحریری نیک صفت و مداحی حاج مسعود عارفی داشتیم تا شعار خود را که الگوی مقاومت، اعتکاف خودجوش و اعتکاف معنویت تمدن ساز است را جامه عمل بپوشانیم.  

دل آرام محمدیان، یکی از خادمان گروه است که تلاش می کند با دوربینی که دارد صحنه ها و گزارشات این اتفاق مهم را ثبت و ضبط کند.  


ظاهرش را که دیدم پرسیدم «بارداری؟» و لبخند روی لبش رضایت از وضع موجود داشت. در این شرایط اعتکاف و روزه و انجام اعمال و فعالیت های فرهنگی اش خیلی برایم ارزشمند نشست. مخصوصا وقتی نجیبانه دقت میکرد تا ناخواسته لحظه ای، گوشه ای تصویری نا متعارف از معتکفین ثبت نشود و قبل از هر کاری حواسش بود که حال خوب کسی را بهم نزند...

مهمانی در اعتکاف رجبیه/ سه روزی که زود گذشت

یکی از دوستانم که امسال برای اولین بار توفیق پیدا کرد و در اعتکاف شرکت کرد هم در گوشه ای در حال عبادت است، آخرین ساعات اعتکاف است و همراه خیلی های دیگر دارد ام داوود می خواند... 
به من می گوید ممنونم که این گروه را به من معرفی کردی و چقدر حال دلم خوب است که توانستم چنین حس، خوبی را تجربه کند.

مهمانی در اعتکاف رجبیه/ سه روزی که زود گذشت


سال هاست درگیر بزرگ کردن بچه ها و شیفت های کاری نا منظم و بیماری و دل مشغولی هایی که تمامی ندارد هستیم و یادمان می رود اگر چند روزی با خدا خلوت کنیم بهتر و شاید هم زودتر به حوائج خود برسیم.  
دلم از این همه حال خوب، خوبتر می شود.

مهمانی در اعتکاف رجبیه/ سه روزی که زود گذشت

مهمانی در اعتکاف رجبیه/ سه روزی که زود گذشت

مهمانی در اعتکاف رجبیه/ سه روزی که زود گذشت

مهمانی در اعتکاف رجبیه/ سه روزی که زود گذشت

کد خبر 1746569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha