افتتاح کانون فرهنگی هنری «اُم العباس» کاشان

طی مراسمی کانون فرهنگی هنری «ام العباس» مسجد و حسینیه «ام البنین» کاشان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، همزمان با ایام ولادت مولی الموحدین امام علی(ع) کانون فرهنگی هنری «ام العباس» مسجد و حسینیه ام البنین خیابان کارگر کاشان افتتاح شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در آیین افتتاح این کانون با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد و کانون های فرهنگی مساجد در کلام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، گفت: مساجد همواره به عنوان مراکز و پایگاه های مهم و تأثیرگذار در مباحث اجتماعی و سیاسی، پایه گذاری و شروع فعالیت های انقلابی، اتاق فکر و پشتیبانی از جبهه ها در دوران دفاع مقدس، پایگاه های اصلی انتخابات و مشارکت سیاسی مردم و جذب و ساماندهی کمک های مردمی در شرایط بحرانی و بروز حوادث غیر مترقبه به فعالیت پرداخته اند.

سعید ضابطی با اشاره به مطالبه و تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در بحث «نقش و جایگاه جوانان»، خواستار نگاه ویژه در جذب و پرورش نسل جوان و نوجوان در فعالیت های فرهنگی و هنری شد و بهترین مکان تربیت افراد در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری را پایگاه مسجد دانست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کاشان با تأکید بر اصل تصدی گری مردمی و تسهیل گری دولت در برنامه های دولت سیزدهم، تصریح کرد: بر پایه این اصل؛ نقشه راه دولت در برنامه های فرهنگی و هنری، تصدی گری مردمی و تسهیل گری و زمینه سازی اجزاء دولت در اجرای این فعالیت ها است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان با تأکید بر لزوم تغییر رویکرد ساختاری کانون های فرهنگی هنری مساجد در بهره گیری از راه های ارتباطی نوین و استفاده از ظرفیت بالای فضای مجازی، تصریح کرد: نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در شرایط فعلی و در جنگ نرم فرهنگی و ترکیبی دشمن، نقشی مهم و کلیدی است و مصداق آن زمینه سازی حضور فعال، پر شور و حداکثری مردم در ۲ رویداد مهم «جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی» و «انتخابات» اسفندماه سالجاری است.

ضابطی خواستار همکاری و برنامه ریزی هیئت امنا و کانون های فرهنگی هنری مساجد در استفاده از ظرفیت و توان قشر جوان تحصیل کرده در فعالیت های این نهاد انقلابی و دینی شد.

کد خبر 1746647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha