کتاب سال حوزه، مرکز رصد تولید دانش در حوزه/ ارسال 1750 کتاب و مقاله به دبیرخانه همایش

رئیس شورای علمی همایش کتاب سال حوزه با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه این همایش در روز دوازدهم بهمن ماه امسال از ارسال 1750 کتاب و مقاله به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه گفت: آیین اختتامیه این همایش در روز دوازدهم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

رئیس شورای علمی همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه همایش کتاب سال حوزه مرکز رصد تولید دانش در حوزه های علمیه است گفت: علاوه بر طلاب حوزه آثاری که پژوهشگران آزاد و مراکز پژوهشی در سال تولید می کنند نیز  به دبیرخانه همایش  ارسال می شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه نظارت و ارزیابی در گروه های ۲۰‌گانه دبیرخانه انجام می شود افزود: تعدادی به مرحله دوم داوری راه یافته و در نهایت تعدادی به عنوان آثار منتخب، برگزیده می شوند.

رئیس شورای علمی همایش کتاب سال حوزه ادامه داد: در دبیرخانه کتاب سال حوزه همواره رصد می کنیم که به چه حوزه های دانشی توسط طلاب بیشتر توجه شده و آنان به چه موضوع هایی علاقه نشان داده اند.

وی تصریح کرد: همچنین در دبیرخانه رصد می شود که طلاب در چه عرصه دانشی تولیدات بیشتری داشته اند و در کدام عرصه در کنار کمیت، آثار با کیفیت بیشتر تولید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با اشاره به این که پنج سال است در همایش کتاب سال حوزه محورهای ویژه تعیین می شود گفت: بحث های ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب، علوم انسانی اسلامی، زن و خانواده، هنر، محیط زیست و اقتصاد مقاومتی از جمله محورهای ویژه امسال بود.

حجت الاسلام سید حمید جزایری دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه نیز در این نشست از رشد ۳۵ درصدی ارسال آثار به دبیرخانه همایش امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: همچنین در ارسال آثار از سوی خواهران طلبه در سال جاری شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.

وی  افزود: امسال از ۱۱ کشور هند، نیجریه، کنگو، کنیا، عراق، سوریه، افغانستان، تونس، پاکستان، الجزایر و بوسنی به دبیرخانه جشنواره کتاب سال حوزه آثاری ارسال شده است.

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه تاکید کرد: اکثر آثار به زبان فارسی است و 111 اثر نیز از برخی زبان های دیگر به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه رسیده است که در روز همایش  از 4اثر غیر ایرانی نیز تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مجموع آثار وارد شده به دبیرخانه همایش، وصول تعداد یک هزار و ۳۱ کتاب ثبت شده است گفت: تعداد ۳۵۵ پایان نامه نیز به دبیرخانه بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه ارسال شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری افزود: از میان کل آثار ارسال شده، تعداد آثار برادران یک هزار و ۱۴۸ اثر و تعداد آثار خواهران نیز ۲۳۸ اثر بوده است.

وی افزود: چهار اثر به عنوان اثر برگزیده، ۲۱ اثر به عنوان آثار شایسته تقدیر و ۳۲ اثر به عنوان آثار شایسته تحسین در اختتامیه معرفی خواهند شد.

لازم به ذکر است اختتامیه همایش، روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه جاری ساعت ۹ در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفاء قم با سخنرانی  آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه برگزار می شود و از مقام مرحوم آیت الله محمد فاضل لنکرانی از مراجع فقید تقلید تجلیل به عمل خواهد آمد.

کد خبر 1746681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha