اسامی ۷۵ شهید حادثه کرمان در سامانه بنیاد شهید به ثبت رسید

متین پور با بیان اینکه همچنان شناسایی شهدا و آسیب دیدگان حادثه کرمان ادامه دارد و این امر پروسه‌ای زمانبر است، گفت: تا کنون اسامی ۷۵ شهید حادثه کرمان در سامانه بنیاد شهید به ثبت رسیده است.

مهدی متین پور سرپرست اداره کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد بزرگداشت شهدای زن با توجه به منویات رهبر انقلاب در ایام دهه فجر گفت: اخیرا برنامه شهدای زن برگزار شد و فراخوان اختتامیه طرح های زن شهید برگزار و طرح های خوبی رسید و بسیاری از آنها به مرحله اجرا رسیدند که به شکل کتاب و فیلم سینمایی تولید می شوند که یکی از این فیلم ها در جشنواره  فجر خواهد بود.

متین پور با بیان اینکه در دهه فجر تمرکز بر روی شهدای انقلاب است و به صورت تفکیکی به حوزه زنان نگاه نمی شود اظهار داشت: در کمیته مربوطه به وزارت بهداشت تاکید کردیم که شهیده زن در بیمارستان امام خمینی که دانشجوی رشته پزشکی بوده و در حال کمک رسانی به شهادت می رسد که در همان بیمارستان دفن می شود که مقرر شد وزارت بهداشت و درمان اقدامی را برای یادبود این شهید برگزار کند و مراسمی در این رابطه در ایام دهه فجر برگزار می شود؛ نام این شهیده کاووسی است.

امسال برنامه شهدای زن به صورت ایده یابی برگزار می شود

وی تصریح کرد: امسال برنامه شهدای زن به صورت ایده یابی برگزار می شود زیرا معتقدیم نگاه به زن و شهیده زن و در آینده جانبازان زن که مغفول واقع شده اند در برناهه ها دیده می شود. در حال حاضر جانباز زن ۷۰ درصد و شیمیایی از جامعه زنان داریم که هدف گذاری کردیم تا با استفاده از ایده هایی که تبدیل به کتاب و فیلم شده و یا برخی از آنها در المان میادین جانمایی شده به مرحله اجرایی برسند.

۷۵شهید در حادثه کرمان در سامانه بنیاد شهید ثبت شد

وی در مورد آمار شهدای کرمان خاطرنشان کرد: بنده مدیر کل فرهنگی هستم و آنچه را که اطلاع دارم خدمت شما عرض می کنم. حسب دستور ریاست محترم جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید کارگروه ویژه ای بلافاصله برای این موضوع تشکیل شد و همکاران حوزه احراز به کرمان اعزام شدند و همان جا کارگروه برپا شد.

وی ادامه داد: بلافاصله ۷۵ نفر به عنوان شهید اعلام شده و وارد سامانه بنیاد شهید شدند که این موضوع به شکل قانونی انجام شد. ثبت نام شهدا و جانبازان یک پروسه طولانی دارد و باید تمام روال های اجتماعی، حقوقی، هویتی و شناسایی آن انجام شود.

همچنان شناسایی شهدا و آسیب دیدگان حادثه کرمان ادامه دارد

متین پور گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در هر استان و شهرستان دارای دفاتری است که حادثه دیدگان و خانواده شهدا می توانند به این دفاتر مراجعه کنند اما پروسه احراز هویت باید در قالب پزشکی قانونی و سایر دستگاه های مختلف در کمیسیون ویژه این موضوع رسیدگی شود و در نهایت اعلام نظر می شود که البته پروسه ای بسیار زمان بر است. از همکاران استانی و حوزه بهداشت در تشخیص هویت شهدا و آسیب دیدگان این حادثه تشکر می کنم.

متین پور تصریح کرد: همچنان شناسایی شهدا و ایثارگران این حادثه در کارگروه این موضوع ادامه دارد. زمان بندی رسیدگی به این امور بسیار سرعت گرفته و تمام تلاش خود را کرده ایم تا سردرگمی مردم پاسخ داده شود.

ایثارگران و خانواده شهدا روایان راهیان نور

متین پور در مورد اردوهای راهیان نور و سهم بنیاد شهید در این اردوها گفت: برنامه راهیان نور در بنیاد شهید با عنوان یاد عزیزان شناخته می شود که شامل دیدار خانواده شهدا، پدر و مادر شهدا و ایثارگران و شرکت در اردوهای راهیان نور است. تاریخ دقیق این اردوها مشخص نیست اما در ایامی که راهیان نور برگزار می شود، متناسب هر استان این اردوها برگزار می شود.

وی اظهار داشت: سالهاست که ایثارگران و خانواده شهدا آموزش می بینند تا انچه از داشته های خود در مورد سبک زندگی شهدا و ایثارگران می دانند را به عنوان پیام آوران ایثار روایت کنند. این راویان در مناطق جنگی حضور پیدا می کنند و روایت سند اولی از ایثار و شهادت برای خانواده ها و زوار یادمان های شهدا روایت می کنند. اعزام راویان در طی سال با هدف اردویی راهیان نور است.

انتهای پیام/

کد خبر 1746713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha