انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی با ۵۰ هزار میلیارد تومان

قناعت با اشاره به اینکه ۲۷۰ کیلومتر انشعابات آب از دریای عمان به ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی است که ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در مجموع برای خطوط اصلی و انشعابات آبرسانی ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۸ بهمن) در جریان بازدید مدیرعامل ایمواسکو از پروژه خط انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از استقرار دولت سیزدهم شاهد این هستیم که کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده است، اظهار کرد: نگاه دولت سیزدهم به نقاط مختلف کشور نگاه واحدی است اما نگاه ویژه و خاص را در استان های کمتر توسعه یافته شاهدیم..


وی با بیان اینکه خراسان جنوبی پتانسیل های زیادی دارد لذا تمرکز دولت و وزارتخانه های مختلف به استان در حوزه زیرساخت ها است، گفت: نگاه دولت به استان در حوزه باند دوم،  بیمارستان ها و طرح نهضت مسکن ویژه است.

قناعت تصریح کرد: ابر پروژه استان از جمله کریدور شمال به جنوب راه آهن است که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید دارند که سبب تحول استان های شرق کشور می شود.

وی افزود: از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار راه آهن، چهار و نیم هزار میلیارد تومان وارد کشور شده و منابع ۱۵ پیمانکار تامین خواهد شد و هم اکنون برخی قطعه ها فعال است که امیدواریم با تامین منابع این ابر پروژه شتاب بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شرکت ایمواسکو مجری ابر پروژه انتقال آب دریای عمان به استان های شرقی کشور است، خط چهار این پروژه برای سیستان و بلوچستان بود که با پیگیری های متعدد مدیران استانی در سال گذشته استان ما به پروژه اضافه شد و این پروژه از چابهار تا مشهد یک هزار و ۳۴۲ کیلومتر است که ۳۸۰ کیلومتر آن مربوط به خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: ۲۷۰ کیلومتر انشعابات آب به نهبندان، سربیشه، درمیان، بیرجند، خوسف، قاین، زیرکوه و سایر شهرستان ها است که ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، در مجموع برای خطوط اصلی و انشعابات آبرسانی ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم اکنون در مرحله سوم آبرسانی به استان هستیم، گفت: اواخر نیمه اول سال آینده وارد مرحله چهارم آبرسانی به خراسان جنوبی خواهیم شد

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۸۰ میلیون متر مکعب تخصیص آب در افق برنامه پیش بینی شده است، یادآور شد: پروژه در مرحله مسیرسازی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد انتظار این است که کار با شتاب پیش برورد که پایان دولت سیزدهم شاهد انتقال آب به استان خراسان جنوبی باشیم.

قناعت با اشاره به نیاز معادن به آب و برق، گفت: از اول انقلاب تاکنون در کل خراسان جنوبی دو پست ۴۰۰ کیلو ولت احداث شده اما در طول این دو سال کلنگ پست ۴۰۰ کیلو ولت در نهبندان را زده ایم و در شهرستان  فردوس هم این پست کلنگ زنی خواهد شد.


وی افزود: ۷۰ درصد انتقال آب از دریای عمان برای تامین آب صنایع است، و برای آب شرب هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1746735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha