مردم در اجرای قسط در جامعه مسئولند 

آیت الله کلباسی گفت: قرآن کریم برای جاری کردن قسط در جامعه مردم را مشارکت می‌دهد و کنار کشیدن مردم از حکومت را ظلم می‌داند، پس مردم در قبال اقامه قسط در جامعه وظیفه دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان اصفهان،  آیت الله احمدرضا کلباسی، موسس حوزه علمیه خواهران رکن الملک اصفهان در نشست هیئت امنای حوزه علمیه خواهران اصفهان با بیان اینکه قبل از انقلاب حاجیه خانم امین مشهور به بانوی ایرانی خانه خود را حوزه علمیه کرده بودند و دبیرستانی  را زیر چتر علمی خودشان نیروهای های خوبی را پرورش دادند، اظهار داشت : این بانوی مجتهده نزد برخی از اعاظم علما درس نیز خوانده بود.

وی افزود: با درس خواندن بانوان فرهنگ دینی به درون خانواده تزریق می شود و کسانی که خود از زیر ساخت های خانه و خانواده هستند اگر عالمه باشند تاثیر گذاری آنها بیشتر خواهد بود.

آیت الله کلباسی با توضیح اینکه  طلاب خواهر باید به چند سلاح مسلح باشند، ادامه داد: نخست در احکام مسلط به اختلاف فتوا باشند احتیاجی به علت اجتهادی نیست اما بتوانند احکام را از فتوا از چند عالم بیان کنند.

وی افزود: دوم اینکه باید نسبت به شبهات شناخت داشته باشند تا بتوانند در هنگام مواجهه با  انواع شبهات توان پاسخگویی داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: از طرفی نیز اخلاق عملی و روش های مشاوره ای را بیاموزند تا در زمینه معاشرت با مردم در جامعه الگو باشند تا مردم از رفتار و کردار آنها درس عملی زندگی را بیاموزند.

آیت الله کلباسی تاکید کرد : یکی از جنبه های مهم برای همه طلاب شناخت اقتضائات است بدینگونه که هر مکان و زمانی برای خود اقتضایی را می طلبد و بر اساس این اقتضائات با شناختی که دارد می تواند در جامعه تأثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد : در زمینه تربیت نباید فاکتورهای خاصی را مد نظر قرار داد  زیرا که تربیت شکل واحدی را بر نمی تابد و با شناخت مربی از متربی تصمیم خواهد گرفت که چگونه در زمان برای او اتخاذ کرد.

این مقام مسئول با استمداد از آیه ۲۵ سپره حدید ادامه داد : قرآن کریم برای جاری کردن قسط در جامعه مردم را مشارکت می دهد و کنار کشیدن مردم از حکومت را ظلم می داند، پس مردم در قبال اقامه قسط در جامعه وظیفه دارند.

آیت الله کلباسی خاطرنشان کرد : در دنیای که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونسیتی چنان جنایت در غزه انجام می دهند و نیروهای مقاومت را در سوریه، عراق و یمن به شهادت می رسانند به فرموده رهبری ما هر کاری را بتوانیم انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ما به هر مظلومی در دنیا کمک می کنیم افزود : مقاومت مردم غزه در این چنگ دندان های رژیم منحوس صهیونسیتی را شکسته است و اگر این مبارزه ادامه یابد صدای شکسته شدن استخوان های آنها به گوش دنیا  خواهد رسید.

پایان پیام/

کد خبر 1746834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha