۸۴۸ پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح و کلنگ زنی می شود

هاشمی گفت: تعداد ۸۴۸ پروژه عمرانی و اقتصادی(سرمایه گذاری بخش خصوصی) با مجموع اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۹۸۵ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری در استان سمنان به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی آن در سطح شهرستان ها آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ سید محمد رضا هاشمی- استاندار سمنان در نشست خبری تشریح برنامه ها و پروژه های دهه فجر سال ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری سمنان گفت: با تدابیر اتخاذ شده در ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استانداری سمنان، تعداد ۷۶۹ پروژه عمرانی و اقتصادی سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید که از این تعداد، ۶۷۹ پروژه عمرانی در شهرستان های استان با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۵۴ میلیارد تومان و ۹۰ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان در قالب اقتصادی و سرمایه گذاری است.

وی افزود: با بهره برداری از پروژه های افتتاحی دهه فجر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲ زمینه اشتغال مستقیم بالغ بر یک هزار و ۷۰۲ نفر در استان محقق خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه  پروژه های افتتاحی عمرانی ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ از لحاظ اعتباری بالغ بر ۳۷ درصد رشد داشته است  اضافه کرد: در بخش پروژه های سرمایه گذاری اقتصادی ویژه بخش خصوصی نیز در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری از نظر ریالی ۱۳ درصد رشد داشتیم.

استاندار سمنان تصریح کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲، عملیات اجرایی ۷۹ پروژه عمرانی و اقتصادی سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان آغاز خواهد شد که غالبا مربوط به شهرداری ها و نهاد ها و بخش غیردولتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: از لحاظ تفکیک پروژه های افتتاحی و بهره برداری عمرانی و اقتصادی دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری در استان، ۱۰۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان متعلق به شهرستان سمنان، ۱۷۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۴۹ میلیارد تومان متعلق به شهرستان شاهرود، ۹۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۳۶ میلیارد تومان مربوط به شهرستان دامغان، ۱۰۶ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزارو ۲۴۷ میلیارد تومان در حوزه شهرستان گرمسار که غالبا اقتصادی سرمایه گذاری است، ۸۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۱۵ میلیارد تومان متعلق به شهرستان مهدیشهر، ۵۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان مربوط به شهرستان سرخه، ۲۸ پروژه بااعتباری بالغ بر ۳۷۸ میلیارد تومان در حوزه شهرستان آرادان، ۱۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۷۶ میلیارد تومان متعلق به شهر ستان میامی و ۱۱ پروژه نیز متعلق به سطح استان است.

هاشمی بیان داشت: غبار روبی و گلباران گلزار شهدا، آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی و اقتصادی، نشست با نخبگان و موثرین، دیدار چهره به چهره با مردم و سایر موارد از جمله برنامه های در نظر گرفته شده ویژه ایام الله دهه فجر سال جاری در سطح شهرستان ها است.

وی افزود: ایام الله دهه فجر سال جاری با شعار «دولت کار و فعالیت» و با عنوان «جشن ملی، مشارکت پر شور و آینده روشن» در قالب افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی و اقتصادی و همچنین برنامه های مردم محور در سطح استان اجرایی خواهد شد.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۴۰۰ سفر به روستاهای سطح استان در قالب دیدار های چهره به چهره و کاروان خدمت با ۷۵۶ مصوبه انجام گرفته که تاکنون ۵۳۶ مصوبه کاملا و به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

وی در بخش دیگری با اعلام اینکه، بستر لازم برای برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفند سال جاری در استان سمنان فرآهم است، گفت: بالغ بر ۶۷۹ شعبه اخذ رای در استان برای انتخابات پیش رو تعیین شده، آموزش کاربران و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در حال انجام و تمهیدات و تدابیر زیرساختی اتخاذ گردیده است که انشالله با همت والای مردم، امید آفرینی و کمک خبرنگاران و اصحاب رسانه، با تحقق مشارکت قوی و حضور حداکثری در پای صندوق رای، شاهد انتخاباتی پرشور در سراسر کشور و بویژه در استان سمنان خواهیم بود.

استاندار سمنان در پایان با تاکید بر چهار راهبرد سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: نامزدهای انتخابات ۱۱ اسفند سال جاری در استان توجه داشته باشند تا زمینه تخریب فردی، در خلال تبلیغات فراهم نشود و بحث اخلاق انتخاباتی را به صورت ویژه مَد نظر قرار دهند.

هاشمی گفت: خبرنگاران سختکوش و پر تلاش در راستای جهاد تبیین و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، نقاط قوت را به جهت امید آفرینی و افزایش اعتماد پر رنگ نموده و اطلاع رسانی کردند.

کد خبر 1747168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha