ارکان مسجد برای تحقق آرمان مسجد محوری همکاری کنند

حقیقت با بیان اینکه برای تحقق آرمان مسجد محوری ارکان مسجد باید در کنار یکدیگر همکاری داشته باشند گفت: از همه ظرفیت ها در این زمینه استفاده شود.

 به گزارش  خبرتگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ محمد امین حقیقت- سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان با اشاره به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در نقاط مختلف استان سمنان، بیان کرد: بیش از ۲۷۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در نقاط مختلف شهری و روستایی در سطح استان فعالیت های قرآنی،آموزشی ، هنری و ... را با محوریت جذب نوجوانان و جوانان به مساجد برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه  ۴ راهبرد در دستور کار این ستاد قرار دارد، افزود: تقویت شبکه کانون های مساجد ، توانمند سازی مخاطبین و اعضای کانون، استفاده از ظرفیت سایر تشکل ها و نهادهای فعال در مسجد و تحقق آرمان مسجد محوری از مهمترین اهداف این ستاد است.

حقیقت با بیان اینکه ارکان مسجد برای برافراشته شدن پرچم اسلام تلاش می کنند ،تصریح کرد:  برای تحقق آرمان مسجد محوری ارکان مسجد باید در کنار یکدیگر همکاری داشته باشند و از همه ظرفیت ها در این زمینه استفاده شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه مسجد طراز انقلاب اسلامی در طول شبانه روز محل رجوع مردم است، گفت: برای جذب بیشتر مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به مساجد باید برنامه های مختلف فرهنگی هنری همراه با جاذبه آفرینی در مساجد برگزار شود.

وی با بیان اینکه کانون ها اجرای فعالیت های جریان ساز در جامعه را در دستور کار دارند، افزود: طرح «مسجد، پایگاه قرآنی» و تاسیس کانون های تخصصی خواهران از فعالیت های جریان ساز در  کانون های مساجد است که بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب در حال اجرا است.

حقیقت با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی فعالیت های جریان ساز کانون های مساجد توسط رسانه ها، بیان کرد: صدا و سیما در زمینه جریان سازی برنامه ها می تواند نقش موثری داشته باشد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد  استان سمنان در ادامه با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر و اجرای برنامه در مساجد، گفت: کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان سمنان  نیز برنامه های مختلفی در سطح استان برنامه ریزی کرده است و برنامه محوری برنامه ۱۰ شب ۱۰ مسجد است که امیدواریم در زمینه پوشش رسانه ای این برنامه صدا و سیمای استان همکاری و مشارکت لازم را داشته باشد.

عبدالرضا دهرویه- مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان  نیز دراین نشست با بیان اینکه جاذبه مساجد برای حضور جوانان و نوجوانان باید بیش از پیش شود، بیان کرد:  همه ارکان مساجد برای جذب بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان به سمت مسجد تلاش و برنامه ریزی کنند و در این راستا صدا و سیما نیز همکاری لازم را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تحقق آرمان مسجد محوری بسیار مهم است ،افزود: برای رسیدن به آرمان مسجد محوری صدا و سیما نیز در زمینه اطلاع رسانی برنامه ها با استفاده از ظرفیت حوزه های رادیویی و تلویزیونی  اقدامات و همکاری لازم را خواهد داشت.

دهرویه  به حجم بالای برنامه ها در دهه مبارک فجرنیز اشاره داشت و گفت: به منظور پوشش رسانه ای بهتر برنامه های مساجد در این ایام هماهنگی لازم با واحد خبر صورت خواهد گرفت  تا به بهترین نحو پوشش خبری برنامه ها انجام شود.

وی با اشاره به راه اندازی کانال های تبلیغاتی در شهرستان ها ویژه انتخابات ، تصریح کرد: این کانال های تبلیغاتی ظرفیت  مناسبی برای معرفی کانون ها و برنامه های مساجد می باشد که در این زمینه نیز صدا و سیما آمادگی همکاری لازم را دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان با تقدیر از اجرای برنامه های قرآنی در مساجد، بیان کرد: در حوزه قرآنی نیز با همکاری شورای عالی قرآن در زمینه صبط تلاوت های اذان گاهی اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت های هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد بویژه در حوزه سرود،افزود: حوزه سرود کانون های مساجد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و از گروه های مختلف استان دعوت شود تا در صدا و سیمای مرکز استان ضبط برنامه داشته باشند و بصورت مناسبتی این سرودها پخش شود.

دهرویه گفت: معرفی مساجد فعال در صدا و سیمای استان صورت خواهد گرفت که کانون های مساجد نیز در این زمینه  نیز می توانند با صدا و سیمای مرکز استان همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 1747174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha