افتتاح بیش از ۳۰ پروژه به مناسبت دهه فجر در استان آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: ۳۴ پروژه در حوزه های مرمتی و زیرساختی در طول دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، مرتضی صفری، مدیرکل میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در نشست خبری گرامیداشت دهه فجر در محل هتل جهانگردی ارومیه برگزار شد، با اشاره به افتتاح ۳۴ پروژه با اعتبار ۲۵۸ میلیارد تومان در دهه فجر امسال، افزود: این ۳۴ مورد از پروژه های افتتاحی مرمتی و زیر ساختی شامل هتلها، مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم گردی و سفره خانه های سنتی، مسجد جامع ارومیه است. 

وی با اشاره به افزایش ٩٠ درصدی اعتبارات و تخصیص ٣۵ درصدی گفت : ٨٠ پروژه حوزه عمرانی و مرمت میراث در حال اجراست.

صفری گفت : مرمت مسجد جامع ارومیه، دایر شدن خانه صنایع دستی استان با کاربری های مختلف در محل مدرسه تاریخی هدایت ارومیه، خانه تاریخی انصاری و دهها پروژه دیگر از جمله طرح های شاخص این ایام است. 

این مسئول تصریح کرد : در صدد راه اندازی موزه های ورزش،  مدرسه، ارومیه قدیم و بازارچه دائمی صنایع‌دستی مختلف در محوطه ٢٢ بهمن ارومیه با همراهی ادارات مربوطه هستیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی تاکید کرد: بزرگترین نقطه ضعف ما در حوزه گردشگری نبود بهانه برای ماندگاری مسافرین در این استان و شهرستان بوده است.

صفری اظهار کرد : با دستور و راهبری ویژه استانداری بعد از ٢٠ سال پروانه باغ وحش ارومیه صادر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به موقعیت گردشگری منطقه سیلوانا و ترویج اردوهای ورزشی و توریسم درمانی خاطرنشان کرد : در همین راستا چندین طرح شاخص در دستور کار قرار گرفته است. 

وی افزود: مجموعه گردشگری خوشاکو با سرمایه گذاری بخش ‌خصوصی دکتر قهرمانلو با بیش از ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار در دهه مبارک فجر کلنگ زنی می شود که باعث تحول عظیم گردشگری و توریسم در منطقه می شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: میزان اقامت در هتل ها و مجموعه های گردشگری ١٨/٣ درصد رشد داشته و بیش از ٣ میلیون و ٣ هزار نفر نیز از مراکز تفریحی و گردشگری بازدید صورت گرفته است. 


مکان شهربازی سرپوشیده ارومیه در اختیار میراث فرهنگی قرار می گیرد

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: با موافقت شهردار ارومیه و حمایت استاندار آذربایجان غربی مکان شهربازی سرپوشیده ارومیه در اختیار میراث فرهنگی قرار می گیرد.

صفری افزود: استاندار قول کمک ۱۰میلیارد تومانی برای ایجاد بازارچه فروش صنایع دستی در محل شهربازی سرپوشیده ارومیه را داده است.

وی گفت: با رایزنی های انجام گرفته با شهرداری منتظر تایید شورای شهر ارومیه هستیم تا اقدامات لازم جهت ایجاد بازارچه فروش صنابع دستی را در محل شهربازی سرپوشیده انجام دهیم.

صفری با بیان اینکه رسانه ها می توانند جنگ رسانه ای غرب را به نفع نظام تغییر دهند، افزود: بمباران اطلاعات غلط را رسانه می تواند با تبیین داشته ها و ظرفیتهای موجود به سمت امیدآفرینی سوق داد. 

کد خبر 1747401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha