خودکفایی کشور در تامین تجهیزات و ظرفیت‌های دفاعی  از افتخارات انقلاب اسلامی است

منظور گفت: از افتخارات انقلاب خودکفایی کشور در تامین تجهیزات و ظرفیت‌های دفاعی است و کشورمان در حوزه صنایع دفاعی دریایی به کشورهای برتر دنیا شانه می‌زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ داوود منظور، پنجشنبه(۱۲ بهمن) در مراسم بزرگداشت سالروز ورود امام به میهن در مصلی امام علی علیه‌السلام گفت: امروز علاوه بر جنگ اقتصادی درگیر تهدیدات امنیتی هم هستیم و دشمنان تلاش می‌کنند با تهدید امنیت کشور جلوی رشد و شکوفایی ملی و اقتصادی را سد کنند.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: خوشبختانه دستگاه‌های امنیتی و توانمندی نظامی و امنیتی به گونه ای است که هر تهدیدی را به یک فرصت بزرگ تبدیل می‌کند و از افتخارات انقلاب خودکفایی کشور در تامین  تجهیزات و ظرفیت‌های دفاعی  است و کشورمان در حوزه صنایع دفاعی دریایی به کشورهای برتر دنیا شانه می‌زند.

وی افزود: الگوی ما در دفاع مقدس و در حوزه دفاعی و امنیتی امروز در حوزه اقتصاد به ما کمک می‌کند که امیدواریم پیشرفت اقتصاد و بهبود شرایط مردم را به گونه ای فراهم کند که به جمع کشورهای سرآمد بپیوندیم.

منظور ظرفیت‌های منابع طبیعی و معدنی کشور را بی‌نظیر و ایران را دارای رتبه اول ذخایر نفت و گاز دانست که حتماً از این مزیت‌ها به عنوان پیشران توسعه کشور باید بهره گرفت.

وی با بیان اینکه صنعت نفت امروز به یک صنعت بومی تبدیل شده که مهندسین با توان و ظرفیت داخلی این صنعت مهم را پیش می‌برند؛ اظهار کرد: جزو معدود کشورهایی هستیم پهنه وسیع معدنی در اختیار داریم و با توسعه معدن در تولید فلزات پایه و دیگر محصولات معدنی کرمان رتبه اول کشور را دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با ابراز امیدواری بر اینکه با تکمیل زنجیره ارزش تلاش می کنیم پیوند معادن و بخش های پایین دستی را در زنجیره تولید، تقویت و تکمیل کنیم؛ همچنین از تکمیل، بهسازی و تقویت راه‌های مواصلاتی و استفاده از ظرفیت اقتصاد کشور در ترانزیت کالا خبر داد و گفت: ان‌شاءالله میزان ترانزیت کالا را در ۵ سال آینده به سه برابر ۳۰ میلیون تن افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه توسعه دانشگاه‌ها و مدارس و طرح های نیمه تمام جزو مصوبات سفر است که به جد دنبال می‌شود؛ گفت: کرمان؛ از کانون های اصلی آموزش عالی در کشور است و دانشگاه‌هایی از این استان در رتبه بندی های جهانی است که برای توسعه آموزش عالی و تربیت و نسل جدید دانش آموختگان یک فرصت و ظرفیت ممتاز است.

وی ساخت کتابخانه‌ها و فرهنگسراها در کنار تکمیل حوزه‌های علمیه و خانه‌های عالم در پیشرفت حوزه فرهنگ را جزو اولویت‌های مهم دانست ‌و گفت: تلاش می کنیم با اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این یک ماه و ۴ هزار میلیارد تومان برای سال آینده مصوبات سفر رئیس جمهوری را به نتیجه برسانیم.

کد خبر 1747519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha