روش بهره‌وری در کشور بر مبنای اقتصاد اسلامی تغییر پیدا کند

آیت الله دری نجف آبادی گفت: روش بهره وری در کشور باید بر مبنای اقتصاد اسلامی تغییر پیدا کند.

به ‌گزارش خبرگزاری خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امروز (۱۲ بهمن) در شواری اداری شهرستان خمین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۷۲۰۰ شهید استان مرکزی و یک هزار شهید شهرستان خمین، گفت: امام خمینی مردی از این سرزمین در مقابل ظلم و ستم ایستاد و راه مبارزه و ایستادگی در بربر ظالمان را به ملت نشان داد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امام خمینی با قیام خود به کادر سازی و نیرو سازی برای انقلاب پرداخت، افزود: شهدای از صدر انقلاب تا کنون و دانشمندان جوان ایرانی اسلامی به برکت انقلاب در عرصه حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) مسائل اجتماعی، روابط داخلی و بین المللی، وظیفه شناسی، امر به معروف و نهی منکر و اقتصاد اسلامی را احیا کرد، ادامه داد: ایران پیش از انقلاب از کوچکترین تجیهزات دفاعی و نظامی محروم بود اما امام خمینی (ره) با مجاهدت و فداکاری کشور را از شر افراد بی هویت و دژخیمان مزدور اسرائیل و آمریکا نجات داد.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه باید روش بهره وری در کشور بر مبنای اقتصاد اسلامی تغییر پیدا کند، گفت: نباید حتی یک دانه گندم و برنج دور ریخته شود، حتی باید از هدر رفت یک قطره آب جلوگیری کرد، رعایت این امر اقتصاد کشور را ظرف ۱۰ سال آینده دو برابر  افرایش می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اینکه بیش از ۹۲ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اظهار داشت: این در حالیست که آبیاری نوین باید جایگزین آبیاری سنتی شود.

وی همچنین با بیان اینکه امسال ۳ میلیارد دلار دولت برای واردات بنزین پرداخت کرده است، خاطر نشان کرد: اصلاح مصرف سوخت نیازمند فرهنگ سازی است در این راستا همه دستگاه‌ها باید تلاش مضاعف داشته باشند

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز اقتدار و قدرت ایران در سوریه، عراق، حزب الله و لبنان نمایان است، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی مقتدر است و از قدرت ساخت تجهیزاتی نظامی، ساخت موشک، هواپیما، راهبردها و غیره برخوردار است به طوری که در طول تاریخ چنین قدرتی وجود نداشت.

کد خبر 1747584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha