رئیس مجلس:

ضربه هولناک جریان طوفان الاقصی، دکترین نظامی اسرائیل را در هم شکست

ادای احترام رئیس مجلس به مقام شامخ سردار شهید سیدرضی 
ضربه هولناک جریان طوفان الاقصی، دکترین نظامی اسرائیل را در هم شکست

قالیباف با اشاره به مقاومت مردم غزه و جنایات اسرائیل علیه انسانیت، گفت: ضربه هولناک جبهه مقاومت در جریان طوفان الاقصی به اسرائیل، دکترین نظامی آن‌ها را در هم شکست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمدباقر قالیباف برای شرکت در مراسم چهلمین روز شهادت شهید سیدرضی موسوی در آستان مقدس امامزاده صالح بن موسی الکاظم(ع) تجریش حضور یافت و به مقام شامخ وی و سایر شهدای به خاک سپرده شده در این بارگاه مطهر با اهدای گل و قرائت فاتحه ادای احترام کرد.

محمدباقر قالیباف در مراسم چهلمین روز شهادت شهید سیدرضی موسوی گفت: همبستگی و اهتمام ملی و نقش مردم در اداره کشور از برکات انقلاب اسلامی بود که با تدبیر امام (ره) به پیروزی رسید و فرصتی فراهم شد تا جامعه ای منسجم و تاثیرگذار در سایه اسلام شکل بگیرد.

رئیس مجلس با اشاره به رشادت های شهدایی چون شهید سلیمانی و شهید سیدرضی افزود: شهید سلیمانی از دل روستایی برآمد که اگر انقلاب نبود نمی توانست به پاخیزد و ایثارگری، مدیریت و خلاقیت ها را رقم بزند.

وی از شهید سلیمانی به عنوان قهرمانی ملی و امتی در جهان اسلام یاد کرد و گفت: امروز همه آزادیخواهان دنیا و کسانیکه بویی از انسانیت برده اند، در دفاع از فلسطین همت دارند و به شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم ادای احترام می کنند.

قالیباف با اشاره به مجاهدت و ایثارگری سربازان اسلام در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: فرهنگ جهاد و شهادتی که ما را در دوران دفاع مقدس به پیروزی رساند، امروز در جبهه مقاومت شکل گرفته است.

رئیس مجلس با اشاره به دوران آشنایی با شهید سیدرضی گفت: در مدت سه دهه شناختی که از شهید سیدرضی دارم باید بگویم که این شهید یکی از ستون های جبهه مقاومت بود اما دشمن نباید تصور کند که توانسته این ستون را فرو ریخته است چراکه در فرهنگ قرآنی ما هرگز این ستون ها فرو نمی ریزند بلکه روز به روز افراشته تر خواهند شد.

وی با اشاره به دستاوردهای طوفان الاقصی گفت: ضربه هولناک جبهه مقاومت در جریان طوفان الاقصی به اسرائیل، دکترین نظامی آن ها را درهم شکست.

قالیباف با اشاره به ایثارگری رزمندگان جبهه مقاومت، خاطرنشان کرد: رزمندگان توانستند با ایثارگری ضربه مهلکی به اسرائیل وارد کنند به طوریکه همه اعتبار و دکترین نظامی اسرائیل را درهم شکست چنانکه سیدحسن نصرالله در یکی از سخنرانی های خود اعلام کرده بود: قدرت صهیونیست‌ها مانند خانه عنکبوت است، دیدید که چگونه این خانه فرو ریخت و همه به برکت خون شهدا و مکتب حضرت امام(ره) است.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به مکتب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: مکتب امام (ره) مکتبی متوازن در عقلانیت، معنویت و عدالت است و حاج قاسم تربیت شده این مکتب، بر مبنای اصول و مبانی که به صورت مستقیم از سوی مقام معظم رهبری هدایت می شد، توانست موفقیت های جبهه مقاومت را رقم بزند.

قالیباف، مجالس بزرگداشت شهدا را محفلی برای تذکر و یادآوری برای تک تک ما به ویژه مسئولان عنوان کرد و گفت: نباید لحظه ای از یاد و نام و راه شهدا غفلت کنیم. شهدا دغدغه ای جز خدمت به مردم نداشتند و برای دافع از اسلام و حفظ امنیت مردم و دفاع از ایران تا پای جان ایستادگی کردند.

رئیس مجلس، ایمان به مردم و ارزش های الهی را بنای حرکت و مکتب امام راحل برشمرد و خاطرنشان کرد: بر این اساس است که انقلاب اسلامی بر پایه دو رکن مردم و ارزش های الهی بنا نهاده شده است.

وی با بیان اینکه موفقیت در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با حضور مردم محقق می شود، تصریح کرد: برخی آگاهانه یا ناآگاهانه و در حوزه های سیاسی و اجتماعی، جامعه را به سمت دوقطبی شدن می برند که این مسیر انقلاب نیست چراکه درسی که از امامین انقلاب آموخته ایم می گوید که مردم و ارزش های الهی هر دو در کنار هم و از ارکان اصلی انقلاب اسلامی هستند.

قالیباف، استقامت و پیروزی در دفاع مقدس را یکی از نمونه های بارز حضور مردم در عرصه عنوان کرد و گفت: هرگاه به هر دلیلی از مردم غفلت کرده و میدان را برای حضور مردم آماده نکردیم، موفق نبوده ایم.

وی، اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه را از وظایف مسئولان برشمرد و گفت: امروز همه دلداگان به نظام و انقلاب به ویژه مسئولان وظیفه داریم تا کارآمدی دین در اداره جامعه را اثبات کنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه به رغم افتخاراتی که کسب کرده ایم، با برخی مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی مواجه هستیم، تصریح کرد: باید از ظرفیت مردم برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تامین امنیت سرمایه گذاری در کشور، گفت: دولتی بودن اقتصاد یکی از مشکلات حوزه اقتصاد کشور است بنابراین باید امنیت سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری را تأمین کنیم تا مردم وارد عرصه اقتصاد شوند.

شایان ذکر است، سردار شهید سیدرضی موسوی که از باسابقه ترین مستشاران نظامی ایرانی حاضر در سوریه بود به عنوان مسئول پشتیبانی از جبهه مقاومت در این کشور مأموریت داشت که در 4 دی سال جاری بر اثر حمله‌ رژیم صهیونیستی به منطقه‌ زینبیون دمشق، پایتخت سوریه به شهادت رسید.

کد خبر 1747591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha