مردم با حضور پرشور در انتخابات دشمنان را مأیوس می‌کنند/غرب از پیشرفت‌های ایران عصبانی است

امام‌جمعه قم گفت: مردم با حضور پرشور خود در انتخابات بار دیگر دشمنان را از دست‌اندازی به کشور مأیوس خواهند کرد، انتخاباتی که خود ملت هم به‌خوبی به اهمیت و نقش آن در سرنوشت و تحول‌آفرینی در کشور واقف هستند و می‌دانند که مشارکت چه اهمیتی برای کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز ( جمعه سیزدهم بهمن‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با تأکید بر موضوع رعایت تقوای الهی گفت: برای آنکه در زندگی امنیت داشته و در برابر تهدیدها سخت و استوار باشیم، نیازمند یک برنامه‌ریزی با نرم‌افزار ویژه نیاز داریم که آن نرم‌افزار، رعایت تقواست.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: اگر همه ما بایدها و نبایدهای خود را در زندگی با حلال و حرام خداوند تنظیم کنیم به‌نحوی‌که بایدهای ما واجبات الهی و نبایدها را محرمات تشکیل دهد، همه زندگی ما دارای آرامش است و در برابر انحراف‌ها در امنیت به سر خواهیم برد.

وی با اشاره به تفسیر آیات سوره توبه گفت: افرادی که توبه می‌کنند باید همواره از دل و وجود خود توبه کنند وگرنه اگر به‌ظاهر باشد و همچنان گناه را ادامه دهد، توبه قبول نیست.

سعیدی به 27 ماه رجب به‌عنوان مبعث حضرت رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: در این روز بعثت پیامبر(ص) موجب حیات شد و خداوند به مؤمنان فرمودند که مؤمنان ندای خدا و پیامبر(ص) را وقتی به پیامی نجات‌بخش فرامی‌خوانند اجابت کن، در قرآن کریم از این موضوع بعثت به‌عنوان منت یادشده است که نشان‌دهنده جایگاه عظیم آن است.

امام‌جمعه قم به 25 ماه رجب به سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان مظهر طاغوت ستیزی هستند، زندان‌های طولانی آن امام گویای خطرات است و از طرف طاغوت زمان در امان نبودند و در سراسر عمر جهاد کردند و از مشکلات و قدرت‌ها نترسیدند و در راستای دفاع از اسلام کوشیدند.

وی همچنین به سالروز رحلت حضرت ابوطالب(ع) پدر حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: شبهه انگیزی در ایمان حضرت ابوطالب(ع) ریشه سیاسی دارد و در نگاه معاند بزرگ‌ترین جرم ایشان این است که پدر حضرت علی(ع) هستند، ولی با اندکی تأمل در تاریخ می‌توان دریافت که تخریب‌ها از سوی جریان کفر مرسوم بوده و در تورات موج گسترده‌ای از این تخریب‌ها را شاهدیم و ترفند تخریب بلایی به سر بشریت آورد که وقتی حضرت علی(ع) در محراب به شهادت رسیدند، عده‌ای می‌گفتند مگر علی نماز می‌خواند.

وی گفت: در عصر ما نیز با پیروزی انقلاب تخریب چهره‌های انقلابی را شاهد بوده‌ایم و مشاهده کردیم که چگونه در راستای ضربه زدن به انقلاب کوشیدند.

امام‌جمعه قم با اشاره به سالروز بازگشت امام راحل گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که دهه فجر آیینه‌ای که خورشید اسلام در آن درخشید، یکی از کارهای امام راحل برگزاری انتخابات بود و اکنون کمتر از یک ماه به انتخابات باقی‌مانده و فعالیت‌های دشمنان و بدخواهان کشور از هم‌اکنون حاکی از اهمیت بالای انتخابات است.

وی گفت: مردم با حضور پرشور خود در انتخابات بار دیگر دشمنان را از دست‌اندازی به کشور مأیوس خواهند کرد، انتخاباتی که خود ملت هم به‌خوبی به اهمیت و نقش آن در سرنوشت و تحول‌آفرینی در کشور واقف هستند و می‌دانند که مشارکت چه اهمیتی برای کشور دارد.

سعیدی گفت: انتخابات باید در محیطی امن و سالم و میدانی باز برای همه گروه‌ها پیش برود، رهبری معظم انقلاب مشارکت قوی، رقابت و سلامت و امنیت را برای انتخابات تأکید کردند و شرکت در انتخابات را وظیفه دانستند.

امام‌جمعه قم به واکنش آمریکایی‌ها و غربی‌ها به پیشرفت‌های ایران اشاره کرد و گفت: پرتاب ماهواره‌بر ثریا موجب به‌هم‌ریختگی دشمنان ازجمله آمریکا شده است، یکی از علل عصبانیت دولت‌های غربی این است که ایران باوجود تحریم‌ها چگونه توانسته این‌قدر رشد کند.

وی گفت: این حرکت کشور ما یک پیوست فرهنگی دارد و آن این است که بدون وابستگی می‌توان به پیشرفت رسید به حول و قوه الهی ایران در همه عرصه‌ها درخشیده است و همان‌گونه که امام راحل فرمودند شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

کد خبر 1747639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha