دعوت و تبلیغ برای مشارکت پرشور مردم در امر انتخابات مهم و حائز اهمیت است

حجت الاسلام نجیبی، دعوت و تبلیغ برای مشارکت پرشور مردم در امر انتخابات را مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: همه وظیفه داریم مصادیق انتخاب اصلح را از توصیه‌ها و معیارهایی که امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ما تبیین و تعیین کرده‌اند در نظر بگیریم و همواره به تکلیف خود عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «حجت الاسلام علی نجیبی» ظهر امروز (جمعه ۱۳ بهمن ماه) در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه آبادان که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای ثامن‌الائمه (ع) این شهر برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و با گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این ایام با سالگرد بعثت پیامبر عظیم الشان جهان اسلام مصادف شده است و رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرموده اند که انقلاب اسلامی ایران مشابه بعث پیامبر اسلام (ص) بوده و این انقلاب مضمون بعثت را در دوره معاصر تجدید کرده است.

خطیب نماز جمعه آبادان، افزود: این مسئله نشان دهنده اهمیت انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، مسئله ای اعتقادی است، تصریح کرد: انقلاب ما ادامه دهنده حرکت و قیام امام حسین (ع) است و از مسئولان انتظار می رود مسائل حزبی را کنار بگذارند و به دور از اشرافی گرایی باشند چراکه برای هر صندلی مدیریتی بیش از ۸۰ شهید داده‌ایم.

حجت الاسلام نجیبی در ادامه خواستار مطالبه‌گری جدی مردم از مسئولان شد و گفت: متاسفانه برخی‌ از مسئولان در مقابل مطالبه گری مردم می‌ایستند، در حالی که رهبر معظم انقلاب خواستار مطالبه‌گری مردم هستند.

وی در بخشی از سخنان خود به روز فن آوری فضایی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: بدون شک پیشرفت های فضایی کشور ما دشمنان را نگران می کند و غربی ها از پیشرفت‌های موشکی و فضایی ما نگرانند.

امام جمعه موقت آبادان، ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی با فرماندهی و تدابیر راهبردی رهبر معظم انقلاب فضا را تسخیر کرده و باعث عصبانیت دشمن شده است.

وی همچنین با اشاره به پرتاب چهار ماهواره توسط جمهوری اسلامی به فضا خاطر نشان کرد: وظیفه داریم در جهاد تبیین موفقیت‌های نظام را بگوئیم.

حجت الاسلام نجیبی با بیان اینکه عصبانیت غرب نسبت به پیشرفت‌های فضایی ایران قابل لمس است، تاکید کرد: از نیمه مهرماه سال جاری تا کنون بیش از ۱۷۰ مرتبه به مواضع آمریکا در منطقه حمله شده که این حملات به برکت نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان به موضوع انتخابات و انتخاب افراد اصلح برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و بیان داشت: مشارکت حداکثری در انتخابات عمل به وظیفه شرعی است، لذا دعوت و تبلیغ برای مشارکت پرشور مردم در امر انتخابات مهم و حائز اهمیت است و همه در این خصوص وظیفه دارند.

خطیب نماز جمعه آبادان، اضافه کرد: همه وظیفه داریم مصادیق انتخاب اصلح را از توصیه‌ها و معیارهایی که امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ما تبیین و تعیین کرده‌اند، در نظر بگیریم و همواره به تکلیف خود عمل کنیم.

وی بر ضرورت تلاش برای حضور حداکثری در انتخابات پیش رو تاکید کرد و ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم ضمن حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح، دیگران را نیز دعوت کنیم زیرا راه حل خروج از مشکلات حضور در انتخابات است.

حجت الاسلام نجیبی، بیان کرد: رسانه‌های غربی فریاد می‌زنند انتخابات سودی ندارد اما آنها باز هم با مشت محکم امت اسلامی مواجه خواهند شد.

وی در بخش دیگر با انتقاد از برخی مدیران پروازی، یاد آور شد: متاسفانه برخی مسئولان ما پروازی و هفته‌ای یکبار در منطقه حضور دارند و لذا این تفراد نمی‌توانند تغییر ایجاد کنند، در صورتی که حضور در بین مردم و وفادار به اسلام و مردم از خواسته‌های جدی معظم له است.

امام جمعه موقت آبادان، با بیان اینکه مردم ما هیچ وقت از انقلاب سهم خواهی نکردند، عنوان کرد: برخی‌ها انقلاب را همانند سفره می‌بینند و بدنبال سهم خواهی هستند.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ثابت شده هر زمان مسئول دلسوز بیاید تغییرات ایجاد می شود، گفت: مسئولی که روحیه انقلابی ندارد به اطرافیانش هم اجازه نمی دهد انقلابی عمل کنند.

کد خبر 1747686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha