دومین گردهمایی بزرگ مسلمانان پس از حج در بنگلادش آغاز شد

«پیشوا اجتماع» یا «اجتماع جهانی»که دومین گردهمایی بزرگ مسلمانان جهان پس از حج محسوب می شود در «تونگی» واقع در حومه «داکا»، پایتخت بنگلادش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به  نقل از « thenews»، «پیشوا اجتماع» یا «اجتماع جهانی»که دومین گردهمایی بزرگ مسلمانان جهان پس از حج محسوب می شود در «تونگی» واقع در حومه «داکا»، پایتخت بنگلادش آغاز شد.

تخمین زده می شود که در سال جاری حدود پنج میلیون نفر از داخل و خارج از بنگلادش در این اجتماع شرکت کنند.

مسلمانان از حدود 150 کشور در سراسر جهان از جمله عربستان ، امارات، پاکستان، ایران، هند، سوریه، چاد، تاجیکستان، ترکیه، افغانستان، اندونزی، مالزی، کویت، عمان، مالدیو، سریلانکا، یمن، اتیوپی، میانمار، جنوب آفریقا، مصر، فلسطین، آلمان، فرانسه، سودان، نیجریه، ایتالیا، بریتانیا، استرالیا، نیوزیلند، کانادا و آمریکا در اجتماع جهانی سال 2024 میلادی در بنگلادش شرکت می‌کنند.

«محبوب»، معاون کمیساریای عالی بنگلادش در پاکستان گفت که امسال حدود یک‌هزار نفر از پاکستان در دومین گرهمایی بزرگ مسلمانان پس از حج  در بنگلادش حشور پیدا می‌کنند.

وی افزود: بنگلادش، سومین کشور بزرگ جهان با اکثریت مسلمان در 57 سال گذشته میزبان مفتخر و دائمی «پیشوا اجتماع» بوده است.

این اجتماع در سال جاری میلادی در دو مرحله برگزار می شود: مرحله اول از 2 تا 4 فوریه (13 تا 15 بمهمن) و مرحله دوم از 9 تا 12 فوریه (20 تا 23 بهمن).

«پیشوا اجتماع» از سال 1967 تاکنون هر سال در حاشیه رود توراگ با حضور تعداد زیادی از مسلمانان برگزار شده است.

این گردهمایی اسلامی هر سال به همت سازمان تبلیغ اسلامی بنگلادش با هدف ترغیب مسلمانان به پیروی از اصول و آموزه‌های اسلامی برگزار می‌شود.

کد خبر 1747781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha