چهارمحال و بختیاری میزبان جشنواره ملی فانوس شد

هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری با عنوان فانوس به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، شهرام فرجی با بیان اینکه میزبانی استان از جشنواره فانوس بنا به برنامه اعلام شده از سوی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهریور سال آینده اتفاق خواهد افتاد، افزود: مرحله استانی این جشنواره هم تا پایان امسال برگزار و آثار برگزیدگان برای داوری نهایی به دبیرخانه مرکزی جشنواره در تهران معرفی می‌شود.

وی یادآور شد: مهم‌ترین موضوع در میزبانی از مرحله نهایی و آیین اختتامیه این جشنواره ملی آن است که بتوان با برپایی نمایشگاه از آثار برتر و همچنین ارائه آثار نمایشی، امکان بهره‌مندی جمع بیشتری از مردم استان از این فرصت فرهنگی و هنری را فراهم کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: تلاش خواهد شد با طرح موضوع جشنواره در شورای فرهنگ عمومی استان و همراهی با دیگر داستگاه‌های اجرایی و به ویژه آموزش و پرورش علاوه بر اطلاع‌رسانی مطلوب، زمینه لازم را برای مشارکت جمع بیشتری از هنرمندان و دانش آموزان هم‌استانی در این رویداد هنری ایجاد کرد.

مصطفی موسوی هم در این نشست گفت: هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در ۶ بخش هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، رادیویی و بخش ویژه دانش‌آموزی در تابستان ۱۴۰۳ برای نخستین‌بار به میزبانی شهرکرد برگزار خواهد شد.

مسئول هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ارتقا کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی و کشف استعدادهای بومی به‌ویژه هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه میان آن‌ها را از اهداف برگزاری این جشنواه ملی بیان کرد و افزود: میزبانی از این جشنواره فرصت مغتنمی است تا با توجه به ابعاد گسترده آن در رشته‌های مختلف هنری و سینمایی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هنرمندان استان نیز بار دیگر به نمایش گذاشته شود.

وی تصریح کرد: فراخوان هشتمین جشنواره فانوس به زودی منتشر می‌شود و هنرمندان می‌توانند آثار خود را در رشته‌های تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، نمایش‌نامه، عکاسی، نقاشی، طراحی پوستر، فیلم‌های داستانی کوتاه و مستند کوتاه، انیمیشن، نماهنگ، موسیقی با کلام و بی‌کلام، سرود، نمایش رادیویی و پادکست برای رقابت در این جشنواره آماده کنند.

موسوی همچنین تئاتر صحنه‌ای، سرود، نقاشی و فیلم کوتاه ۱۸۰ ثانیه‌ای را از رشته‌های در نظر گرفته شده برای رقابت در بخش ویژه دانش‌آموزی برشمرد.

خاطرنشان می شود: برگزاری نشست‌های شهرستانی و دعوت از هنرمندان برای تولید و ارائه آثار، استفاده از ظرفیت اطلاع‌رسانی شبکه‌های شاد و رسانه‌های مجازی در اختیار دستگاه‌های اجرایی، فعال شدن دبیرخانه استانی و واگذاری دریافت آثار هر بخش به یکی از دستگاه‌های هنری و فرهنگی استان از جمله پیشنهادهای رائه شده در این نشست به شمار می‌رود.

کد خبر 1747823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha