اسکان ۱۶۰۰ خانواده‌ گرفتار در جاده‌های منتهی به مشهد در امامزاده‌ها و مساجد

شب گذشته حدودا ۱۶۰۰خانواده در محورهای سبزوار و تربت حیدریه به مشهد، در بقاع متبرکه و مساجد بین راهی اسکان داده شدند و از خدمات پذیرایی چای و دمنوش، میان وعده، تعمیرات جزئی اتومبیل و هماهنگی جهت حمل خودروبر بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد؛ خراسان رضوی شبانه روز گذشته شاهد بارش برف و کولاک شدید بود و جاده های کوهستانی استان نیز عمدتا یا مسدود شده و یا تردد در آنها به شدت با مشکل همراه بود و برخی نیز به علت لغزندگی جاده و کولاک شدید امکان ادامه سفر را نداشته و در راه ماندند.

براساس گزارشات اعلام شده شامگاه جمعه (۱۳ بهمن ماه)؛ ۸۹۰ نفر از زائران و مسافرانی که با اتوبوس و خودروهای شخصی از مسیر سبزوار به مشهد در حرکت بوده و به علت بارش برف و بسته شدن راهها گرفتار شده بودند، در این شهرستان اسکان داده شدند. مسافران و زائران مزبور، در حدفاصل شهرستان داورزن و میامی استان سمنان، در مساجد، بقاع متبرکه و دیگر اماکن از پیش تعیین شده، سکنی داده شده و خدمات گرمایشی و تغذیه ای دریافت کردند، که صبح امروز با بازگشایی این جاده، سفر خود را ادامه دادند.

اسکان ۱۹۰۰ خانواده‌ گرفتار در جاده‌های منتهی به مشهد در امامزاده‌ها و مساجد

همچنین در پی بارش شدید برف در محور مواصلاتی تربت حیدریه - مشهد نیز برخی خودروهای عبوری با مشکل روبرو شده و امکان ادامه مسیر را نداشتند. به گفته محمد امانی، رییس جمعیت هلال‌احمر تربت‌ حیدریه، در پی مسدود شدن محور تربت حیدریه - مشهد، در شامگاه جمعه ۱۳ بهمن، ۶۸۰ نفر مسافر درراه مانده در مساجد و مراکز بین راهی در این مسیر اسکان اضطراری داده شدند.

از جمله این مکان ها بقعه متبرکه امامزاده سید محمدعلوی(ع) بود که خادمان این بقعه، با مشاهده این وضعیت خود را مهیای میزبانی از این زائران و مسافرای کردندو  ۳۷خانواده در راه مانده را در این بقعه متبرکه اسکان دادند. زائران و مسافران در این امامزاده از خدمات پذیرایی چای و دمنوش، میان وعده، تعمیرات جزئی اتومبیل و هماهنگی جهت حمل خودروبر بهره مند شدند.

خانواده‌های گرفتار در برف میهمان امامزاده سید محمد علوی شدند

مصطفی ذاکر رییس اداره عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه پنج هزار و ۴۲۹ نفر در برف جاده های خراسان رضوی دچار حادثه شده اند، تعداد تیم‌های عملیاتی هلال احر را ۷۰ تیم به استعداد ۲۸۳ نفر نیروی امدادگر اعلام کرد. به گفته این مقام مسئول طی این مدت هزار و ۳۰۲ تخته پتو، بیش از هزار بسته غذایی، ۲۲۰ بطری آب، ۸۰۰ قوطی کنسرو، ۳۰۰ قرص نان، ۱۰ کیلوگرم خرما و ۵۰۰ بسته بیسکویت در بین در راه ماندگان جاده های استان توزیع شد.

پایان پیام/

کد خبر 1747858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha