تبیین دستاوردهای ۴۵ ساله انقلاب اسلامی ایران در اسلام‌ آباد

رایزن فرهنگی کشورمان در اسلام آباد در جمع مثنوی پژوهان و دانشجویان پاکستان به تبیین دستاوردهای معنوی و مادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و ایام گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران بنا بر دعوت مظفر علی کشمیری، استاد جلسه مثنوی خوانی، مجید مشکی، رایزن فرهنگی کشورمان در اسلام آباد با حضور در جمع مثنوی پژوهان و  دانشجویان این محفل ادبی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، به تبیین دستاوردهای معنوی و مادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

مشکی با اشاره به تلمیحات قرآنی و روایی موجود در اشعار مولانا، اشعار مثنوی را سراسر اخلاقی و معنوی دانست و اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی و پیگیری مسائل اخلاقی و معنوی منحصر در برخی از اقشار و اصناف جامعه ایرانی می‌شد و اخلاق و آموزه‌های اخلاقی که در مثنوی معنوی متبلور است، تنها در حوزه‌های علمیه یا دانشکده‌های ادبیات فارسی مطالعه و بحث می‌شد ولی پس از انقلاب اسلامی آموزه‌های اخلاقی و ادبی شعرا و عرفای اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد تا اصول اخلاقی را در بین همه آحاد جامعه نهادینه کند.

رایزن فرهنگی کشورمان در اسلام آباد در بخش دیگری از سخنان خود، پیشرفت‌های حیرت آور در علوم و فنون مختلف را از دیگر دستاوردهای ایران برشمرد و به تبیین دستاوردهای پزشکی پس از انقلاب پرداخت.

تبیین دستاوردهای ۴۵ ساله انقلاب اسلامی ایران در اسلام‌ آباد

مشکی با مقایسه آمار پزشکان ایرانی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: ایران قبل از انقلاب حتی در سطح پزشکان عمومی هم وابسته به کشورهای همسایه و کشورهای آسیایی مانند هند و پاکستان بود ؛ در حالی که امروزه ایران به عنوان قطب گردشگری سلامت و درمان پزشکی منطقه شناخته شده است.

وی مطرح کرد: پیچیده‌ترین اعمال جراحی مانند پیوند قلب و کبد در ایران به راحتی انجام می‌شود و این پیشرفت‌ها که به عنوان نمونه در عرصه پزشکی از آن یاد شد، در تمامی عرصه‌های علوم و فنون مختلف از هوافضا تا نانو تکنولوژی را شامل می‌شود.

مشکی در ادامه سخنان خود، گفت: مهمتر آن است که این پیشرفت‌های بزرگ در حالی انجام گرفته که نظام مقدس جمهوری اسلامی طی چهل سال گذشته توسط قدرت‌های جهانی تحریم بوده است و این تحریم ها نه فقط در عرصه اقتصادی بلکه در تمام  عرصه‌ها محدودیت های فراوانی را بر علیه ملت و دولت ایران اعمال کرده است.

در پایان این نشست، رایزن فرهنگی کشورمان در اسلام آباد اظهار امیدواری کرد کشور دوست و برادر پاکستان و ملت مسلمان پاکستان نیز از دستاوردهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی بهره‌مند شوند.

تبیین دستاوردهای ۴۵ ساله انقلاب اسلامی ایران در اسلام‌ آباد

کد خبر 1747893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha