کاهش ۳۴ درصدی مراجعات مردمی به دادگستری خراسان جنوبی

حجت الاسلام موحدی راد در خصوص دادگاه های علنی گفت: خراسان جنوبی در این زمینه رتبه اول در کشور را دارد و از سال ۹۹ تا امسال پرونده های قضایی ۱۷ درصد رشد داشته اما ۳۴ درصد مراجعات مردمی کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی موحدی‌راد امروز (۱۵ بهمن) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: انقلاب اسلامی به گردن همه حق دارد و تکلیف داریم دستاوردهای انقلاب اسلامی را به استحضار مردم به خصوص نسل جوان برسانیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: قطعا اگر نسل جوان ما می دانست که دوره طاغوت چه اتفاقاتی رخ داد و انقلاب اسلامی چه نعمت بزرگ و عظیمی است چه بسا اغتشاشات یکی دو سال گذشته رخ نمی داد و وقتی رسالت خود را فراموش کردیم و به دغدغه های مقام معظم رهبری توجه نکردیم سبب رخ دادن اتفاقات گذشته شد و زنگ هشداری برای همه ما بود.

وی در ادامه بیان کرد: اگر دغدغه انقلاب و اسلام و خون شهدا را داریم باید گوش و چشم‌مان به دغدغه های مقام معظم رهبری باشد و آنان را باور کنیم.

حجت الاسلام موحدی راد با بیان اینکه در دستگاه قضایی با آرمان های انقلاب و شهدا عهد و پیمان بسته ایم، افزود: این عهد و پیمان محکم تر خواهد شد تا در راستای خون شهدا و اهداف انقلاب گام برداریم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در ادامه گفت: در راستای جهاد تبیین حدود یکسال است بحث خدمت رسانی به مناطق محروم و نقاط مرزی خراسان جنوبی را در دستور کار قرار داده ایم و به ارائه خدمات قضایی رایگان می پردازیم و توزیع بسته های معیشتی بین خانواده های بی بضاعت نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به بحث اسناد اراضی ملی و دولتی عنوان کرد: برای حدود صد درصد از اراضی ملی و دولتی در استان سند صادر شده است و در خصوص ثبت اسناد اراضی کشاورزی در کشور رتبه دوم را داریم.

حجت الاسلام موحدی راد در خصوص دادگاه های علنی گفت: خراسان جنوبی در این زمینه رتبه اول در کشور را دارد و از سال ۹۹ تا امسال پرونده های قضایی ۱۷ درصد رشد داشته اما ۳۴ درصد مراجعات مردمی کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: برخی از پرونده افراد رسیدگی شده بود و پول در حساب سپرده دادگستری بلااستفاده مانده بود و در این راستا ۸ و نیم میلیارد تومان طی چهارماه به حساب مردم و پرونده های مختومه برگشت دادیم.

کد خبر 1748018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha