جشن تکلیف ۵۰۰ دانش سرایانی برگزار شد

جشن عبادت و بندگی متمرکز ۱۹۶ دانش آموز دختر سرایانی به صورت هماهنگ  همزمان با ایام دهه فجر در حسینیه بزرگ سیدالشهدا برگزار  شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان،
جشن تکلیف دختران شهر سرایان با اجرای برنامه سرود، تئاتر، دکلمه و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل حسینیه سیدالشهدای سرایان با حضور فرماندار، فرمانده سپاه پاسداران سرایان و جمعی از مسئولان و اولیای دانش آموزان برگزار شد.


مدیر آموزش و پرورش سرایان برپایی این جشن معنوی را با شرکت بالغ بر ۵۰۰ دانش آموز، به صورت متمرکز طی دو روز متذکر شد و گفت: امروز برگزاری جشن تکلیف ۱۹۶ دختر و فردا نیز جشن تکلیف ۳۰۰ دانش آموز پسر را در مرکز شهر سرایان شاهد خواهیم بود.


احمد طاهری مدیر آموزش و پرورش سرایان در این مراسم خطاب به دانش آموزان گفت: امروز شما به مرحله شایستگی ارتباط با خداوند رسیدید بنابراین انتظار است تا از این موقعیت با رعایت حجاب و عفاف و خواندن نماز به موقع، جدی تر از گذشته عمل کنید.


وی با بیان اینکه دشمن از فرزندان ایران زمین در همه زمینه های معنوی، علمی و فرهنگی می ترسد، با اشاره به این موضوع که شما هنوز به سن رای دادن نرسیدید، خاطرنشان کرد: هریک از شما به عنوان سفیری می توانید در دعوت از خانواده برای حضور در پای صندوق رای سهیم باشد.


طاهری با توجه به اینکه این مراسم از اثرگذارترین مراسمات فرهنگی و مذهبی در اذهان دانش آموزان است  اذعان کرد: با توجه به مشکلات فرهنگی گریبانگیر جامعه، برگزاری متمرکز این جشن به عنوان کار فرهنگی در بحث حجاب و عفاف در دستور کار مجموعه آموزش و پرورش قرار گرفته است.


وی با اشاره به اینکه جشن عبادت، جشن آغاز مرحله‌ای است که دانش آموزان باید با خدا پیوند و ارتباط برقرار کنند، ادامه داد: هدف از برگزاری این آئین، تکریم شخصیت اجتماعی و فردی دانش آموزان و فراگیر شدن مراسم دینی در خانواده هاست.


طاهری بر ضرورت نهادینه شدن معارف و مفاهیم اخلاقی بین دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: برنامه اولویت‌دار اداره آموزش و پرورش، نهادینه کردن معارف، مفاهیم اخلاقی و تربیتی بین دانش‌آموزان است.


در این جشن بسته های فرهنگی شامل سجاده و جانماز و مهر و تسبیح به دانش آموزان اهدا شد.

کد خبر 1748037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha