قرآن مایه برکت، کتاب زندگی و سعادت بشر است

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به قرآن مایه برکت، کتاب زندگی و سعادت بوده، هست و خواهد بود، گفت: اگر کسی برکت قرآن را در زندگی خود نمی‌بیند باید پیوند خود را با قرآن قوی‌تر کند تا تجلی نور آن را در زندگی شاهد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری، امروز(۱۵بهمن)، در دیدار با اعضای مجمع قاریان قرآن کریم استان لرستان با اشاره به آثار و برکات قرائت قرآن کریم اظهارداشت: قرآن نور زندگی ما مسلمانان است.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در زندگی که قرآن نباشد نور نیست، افزود: تدبر و تفکر و عمل به قرآن کریم که کلام الهی است از مهم‌ترین کارهای هر مسلمانی است که باید سرلوحه قرار گیرد.  

وی ادامه داد: قرآن مایه برکت، کتاب زندگی و سعادت بوده، هست و خواهد بود.  

حجت الاسلام شهواری با بیان اینکه توجه به فعالیت‌های قرآنی و احیای فرهنگ اُنس با قرآن، در حال حاضر که جوامع با رکود فرهنگی و تنزل مکارم اخلاقی مواجه شده‌اند، یک امر ضروری است، گفت: به برکت نظام اسلامی و خون ۳۰۰ هزار شهید در کشور ایران قرآن در جایگاه خودش قرار گرفته است.  

وی با بیان اینکه قرآن باعث وحدت کشورهای اسلامی شده است و از نمونه‌های آن می‌توان به جبهه مقاومت اسلامی که در سراسر دنیا در برابر ظلم و ستم ایستادگی می‌کند اشاره کرد، عنوان کرد: عمل به قرآن کریم باعث تقویت فرهنگ اسلامی می‌شود و گره بسیاری از مشکلات توجه به کلام الهی است.  

حجت الاسلام شهواری ادامه داد: قرآن برنامه جامع و کامل موضوعات مختلف از جمله خانواده، اقتصاد، سیاست و ... است.  

وی یادآور شد: تلقی برخی این‌گونه است که قرآن فقط در زندگی آن دنیا اثر دارد، ولی این تعبیر غلط است، زیرا قرآن مایه برکت دنیا و آخرت است.  

حجت الاسلام شهواری بیان کرد: اگر کسی برکت قرآن را در زندگی خود نمی‌بیند باید پیوند خود را با قرآن قوی‌تر کند تا تجلی نور آن را در زندگی شاهد باشد.

وی اظهارکرد: کسانی که اهل قرآن هستند، افرادی اخلاق‌مدار، عدالت‌محور، عزت‌آفرین و الگو برای جامعه خود و سایر جوامع بشری هستند.

کد خبر 1748081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha