برگزاری جشن‌های انقلاب در کانون‌های فرهنگی هنری استان مرکزی

انقانی از برگزاری ویژه برنامه جشن‌های انقلاب در کانون های مساجد سراسر استان خبر داد.

مرتضی انقانی، با اشاره به اهمیت تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب شکوهمند ایران اسلامی به ویژه در مساجد به فعالیت های گسترده کانون های فرهنگی هنری با هدف امید آفرینی و جهاد تبیین اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: از نخستین روز از دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی شاهد برگزاری جشن های و ویژه برنامه های انقلاب در کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان هستیم.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه این ویژه برنامه و جشن های انقلاب با عنوان «فجرانه» به همت ستاد کانون های مساجداستان مرکزی و همکاری کانون ها در حال برگزاری است؛ ادامه داد: این برنامه ها در قالب جشن ها، محافل قرآنی، برگزاری نشست های پرسش و پاسخ، سخنرانی در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب توسط ائمه جماعت و مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی، برپایی مسابقات مختلف و ... برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی پای کار انقلاب هستند و همواره در مناسبت ها و برنامه های مختلف حضور فعال دارند، اظهار داشت: امسال دو رویداد راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه و انتخابات ۱۱ اسفند را در پیش داریم که این دو رویداد مهم نیازمند حضور و مشارکت گسترده همگان است.

این مقام مسئول به توطئه های دشمنان در راستای کم رنگ کردن حضور و مشارکت مردم اشاره کرد و ادامه داد: کانون های مساجد با برگزاری برنامه های مختلف در صدد معرفی دستاوردهای انقلاب، ایجاد نشاط و خنثی کردن توطئه های دشمنان هستند.

انقانی  همچنین خاطر نشان کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، به عنوان مسئول کمیته مساجد دهه فجر، با بهره مندی از ظرفیت عظیم شبکه مساجد استان، در راستای تعظیم و مردمی سازی ایام دهه فجر تلاش می کند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار داشت: ما در کانون های مساجد با بهره مندی از ظرفیت های رسانه ای موجود، در جهت اطلاع رسانی، مستند سازی و فرهنگ سازی، اقداماتی را انجام خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه جشن های مساجد به صورت کامل مردمی و با حضور گسترده اقشار مختلف برگزار می شود، اظهار داشت: اجرای باشکوه جشن انقلاب با تاکید بر نقش بی بدیل مردم و گرامیداشت ایام ماههای رجب و شعبان از دیگر اهداف برنامه های امسال است.

این مقام مسئول انتقال مفاهیم و ارزش ها انقلاب اسلامی به نسل نو را از دیگر اهداف این جشن ها دانست و ادامه داد: فراهم آوردن زمینه انس و الفت مردم با آموزه های اصیل انقلاب و مسجد، ایجاد شور و شوق انقلابی و تقویت عزت نفس ملی و بهره مندی عادلانه تمام محلات و مناطق شهری و محلات از امکانات برگزاری جشن انقلاب از دیگر اهداف برنامه های این ایام است.

بخش از برنامه های کانون های مساجد استان مرکزی در دهه فجر

برگزاری جشن‌های انقلاب در کانون‌های فرهنگی هنری استان مرکزی

برگزاری نشست بصیرتی به مناسبت بزرگداشت ایام دهه فجر

سخنران : جناب آقای حاج امین اله رضایی

  «کارشناس مسائل سیاسی»

این برنامه روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه، بعد از نماز مغرب و عشا، در  کوی امام علی علیه السلام - مسجد علی بن ابی طالب علیه السلام به همت کانون فرهنگی و هنری پیامبراعظم (ص) برگزار می شود

محفل انس با قرآن کریم  به مناسبت شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام

با حضور قاری نوجوان  جناب سید محمد حسین  روشنایی

این برنامه نیز دوشنبه ۱۶بهمن۱۴۰۲ بعد از نماز مغرب و عشاء درکوی امام علی علیه السلام مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام به همت و همکاری کانون فرهنگی شهیدکوچکی، پایگاه قمربنی هاشم علیه السلام و هیئت باب الحوائج علیه‌السلام برگزار خواهد شد.

مسابقه روزنامه دیواری به مناسبت دهه فجر

برگزاری جشن‌های انقلاب در کانون‌های فرهنگی هنری استان مرکزی

به مناسبت دهه مبارک فجر، مسابقه روزنامه دیواری در مسجد قدس به همت کانون فرهنگی هنری محبین الائمه و  پایگاه بسیج قدس برگزار شد.

در این برنامه اعضای کانون با حضور در مسجد به تهیه روزنامه دیواری در رابطه با انقلاب و دستاوردهای این انقلاب شکوهمند و همچنین فعالیت های فرهنگی و مذهبی پرداختند.

برگزاری محفل انس با قرآن کریم همراه با تفسیر آیات منتخب

این محفل با حضور قاری استاد محمد رضا عسگری، تفسیر قرآن  توسط حجت الاسلام و المسلمین زمانی در روز شنبه ۱۴ بهمن ماه - بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد.

این مراسم معنوی با حضور گسترده اعضای کانون در کوی امام علی علیه السلام - مسجد علی بن ابی طالب علیه السلام به همت کانون فرهنگی و هنری پیامبراعظم (ص) برگزار شد.

برگزاری مراسم قرائت زیارت آل یاسین از دیگر برنامه های این کانون بود که با نوای کربلایی ابراهیم عبدی در جمعه ها بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد علی بن ابی طالب علیه السلام برگزار خواهد شد.

برگزاری جشن‌های انقلاب در کانون‌های فرهنگی هنری استان مرکزی

پویش جمع آوری خاطره همزمان با دهه فجر

اعضای کانون می توانند، خاطرات کوتاه خود پیرامون سردار شهید مدافع حرم، شهید حمیدرضا انصاری را نوشته و ارسال فرمایید.

مهلت ارسال خاطرات : شنبه ۲۴ بهمن ماه

نحوه ارسال : شماره ۰۹۹۱۶۰۸۲۲۷۶ و یا آیدی @admin_ashabalmasjed در پیامرسان ایتا

اعلام برندگان این پویش در کانال کانون فرهنگی اصحاب المسجد به نشانی @ashabalmasjed در پیامرسان ایتا انجام می شود و جوایز نیز همزمان با هشتمین مراسم سالگرد شهادت سردار شهید انصاری مصادف با ۲۶ بهمن ماه، بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حاج سید تقی تقوی اهدا می شود.

جشن دهه فجر در کانون شهید سجادی

جشن دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به همت کانون فرهنگی هنری شهید سید علی اکبر سجادی در مسجد امام حسین (ع) مرزیجران برگزار می شود.

برگزاری جشن‌های انقلاب در کانون‌های فرهنگی هنری استان مرکزی

کد خبر 1748103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha