سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی در خوسف

قناعت گفت: برای احداث کارخانه طلای خونیک و کارخانه فلوتاسیون مس و طلا در معدن شادان خوسف سر جمع بیش از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام می شود. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  جواد قناعت امروز (۱۵ بهمن) در مراسم کلنگ زنی کارخانه فلوتاسیون مس و طلا بزرگترین معدن شرق کشور اظهار داشت: در دهه فجر در خراسان جنوبی ۹۱۴ پروژه با ۳۸ همت افتتاح و کلنگ زنی می شود که ۴۳ پروژه کلنگ زنی می شود. 

وی افزود:  یکی از این پروژه ها طلای خونیک و دیگری کارخانه فلوتاسیون مس و  طلا است که دو اتفاق بزرگ است که سر جمع بیش از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان است.

وی گفت: مثلت سرمایه گذاران تعامل خوبی در استان دارند که امیدواریم تا پایان سال آینده با افتتاح کارخانه ها شاهد همسویی و تعامل باشیم.

امروز همچنین آیین احداث و بهره برداری پروژه های بزرگ مجتمع معدنی صنعتی ( واحد تولید مواد اولیه) شادان با سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد ریال برای اشتغال ۲۰ نفر با حضور معاون وزیر صمت، استاندار خراسان جنوبی و سرمایه گذارن برگزار شد.

گفتنی است همزمان با چهارمین روز دهه فجر و با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ زنی دو پروژه مهم در معدن طلای شادان در خوسف رقم خورد. 

مراسم افتتاح واحد صنعتی و آغاز عملیات اجرایی واحد فلوتاسیون مس - شادان در قالب طرح توسعه معدن طلای شادان در جریان سفر استاندار به شهرستان خوسف برگزار شد.

طرح واحد صنعتی (سارت) که با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال جهت تولید کنسانتره مس راه اندازی شده، زمینه اشتغال مستقیم ۱۰ نفر را فراهم آورده است.

سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۷۰۰ نفری از ویژگی های کارخانه فلوتاسیون (تولید کنسانتره مس) است که امروز کلنگ زنی شد.

معدن طلای شادان خوسف، بزرگترین واحد استحصال طلا در شرق کشور است.

معدن طلای شادان با ذخیره قطعی بیش از ۵۴ میلیون تن کانسنگ طلا، سومین ذخیره کشور و بیشترین ذخیره کانسنگ طلا در میان معادن خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.

هم اکنون ۶ معدن طلا در استان خراسان جنوبی وجود دارد که معدن طلای هیرد در نهبندان و معادن شادان، ماهر آباد، گوردکان و خونیک در شهرستان خوسف و خداآفرید در بشرویه واقع شده است.

کد خبر 1748114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha