خودباوری برای شکستن مرزهای دانش از برکات انقلاب اسلامی است

قناعت با بیان اینکه خودباوری برای شکستن مرزهای دانش از برکات انقلاب اسلامی است، گفت: ملت ایران با اعتماد به نفس و خودباوری کارهای بزرگ و خلاقانه انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت شامگاه یک شنبه (۱۵ بهمن) در آئین بهره‌برداری از دومین ماشین تایرسازی تک مرحله‌ای و رونمایی از تایر خودروهای برقی و تایر پنجررو کارخانه کویر تایر استان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: علما و بزرگان در حوزه سیاست می‌گویند هر پدیده اجتماعی موقعی که به ثمر رسید برای جامعه خود دستاوردهایی دارد.

وی افزود: راهبردشناسان غربی می‌گویند بزرگترین پدیده اجتماعی قرن، انقلاب اسلامی ملت ایران است.

استاندار خراسان جنوبی به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران اشاره کرد و گفت: این دستاوردها به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شود که ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری در ملت ایران و ایجاد جرأت و جسارت در مسائل علمی و شکست مرزهای دانش از جمله دستاوردهای داخلی انقلاب اسلامی است.

قناعت با اشاره به تحقیر توانمندی ملت ایران در قبل از انقلاب به روایت اسناد ساواک، یادآور شد: خودباختگی بزرگی در رژیم پهلوی در کشور ما نهادینه شد و این انقلاب اسلامی بود که به ملت ایران اعتماد به نفس و خودباوری دارد تا کارهای بزرگ و خلاقانه انجام دهند.

وی به ساخت ماهواره به همت جوانان دانشمند و متخصص ایرانی با وجود تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: اینکه اکنون جوانان ما کارهای بزرگی علمی و مهندسی معکوس انجام می‌دهند و شکستن مرزهای دانش به برکت انقلاب اسلامی است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امروز از محصولات کارخانه کویر تایر رونمایی می‌شود که توسط جوانان دانش‌بنیانی همین شرکت ساخته شده و این عین خودباوری است.

قناعت با اشاره به اینکه هر سال در کویر تایر شاهد اتفاقات خوبی هستیم و مدیریت جهادی این مجموعه اقتصادی استان قابل تحسین است، افزود: از دستگاه‌های اجرایی استان انتظار می‌رود در خصوص احداث شهرک تخصصی غیردولتی تایرسازی در استان تسریع و موانع رفع شود.

وی از آغاز عملیات اجرایی طرح استیل کورد در نهبندان همزمان با دهه فجر خبر داد و عنوان کرد: انتظار است شرکت سرمایه‌گذاری امید برای تکمیل زنجیره تولید لاستیک در استان همکاری داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی از وزارتخانه‌ها به ویژه معاونت علمی رئیس جمهور درخواست کرد از اقدامات دانشی و توسعه‌ای شرکت کویر تایر که قطع وابستگی کشور و کاهش واردات و صرفه‌جویی ارزی را رقم می‌زند، حمایت کنند.

قناعت در پایان گفت: در راستای حمایت از جوانان نخبه و خلاق استان می‌طلبد که شرکت کویر تایر برای کمک اعتباری به صندوق پژوهش و فناوری استان مشارکت داشته باشد.

کد خبر 1748157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha