محیط زیست هیچ مانعی برای از سرگیری فعالیت کارخانه قند ورامین ایجاد نکرده است

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ورامین گفت: در حال حاضر در کارخانه قند ورامین فقط بسته بندی شکر صورت می گیرد و محیط زیست مانعی برای تولید مجدد در آن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران،محمد فریدی رئیس اداره حافظت از محیط زیست شهرستان ورامین همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در نشست خبری خود در قالب نهضت اطلاع رسانی فرمانداری ویژه ورامین در جمع خبرنگاران گفت: حفاظت از آب و خاک و هوا تنوع زیستی با سازمان محیط زیست می باشد و طبق قانون اساسی محیط زیست بر اقتصاد و تولید ارجحیت دارد.
وی به آمار حیاط وحش طبیعی ورامین اشاره کرد و افزود: جمعیت حیاط وحش منطقه حفاظت شده ما در سال جاری طبق ثبت رسمی 60 درصد افزایش داشته است و گونه  های مختلف در منطقه ما روئیت شده اند  و در این خصوص هدف ما افزایش سالیانه این گونه ها با حمایت های خاص خواهد بود.
فریدی ادامه داد: ساخت پنج آبشخور در کویر و نصب سه راهبند جدید که مجموع آن به  پنج عدد رسیده است،نو سازی تجهیزات انفرادی و پاسگاه های محیط بانی، بهسازی یکصد کیلومتر  راه خاکی مطمئن برای تردد محیط بانان و عشایر از جمله کارهای ما در یک سال گذشته بوده است.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست ورامین به حفاظت از تالاب حیاطی بندعلیخان در کویر ورامین اشاره کرد و اظهار داشت: برای اولین بار 4/6 به حق آبه تالاب بندعلیخان از جاجرود و  رود کرجی اضافه شده است  و با رایزنی های صورت گرفته امیدواریم بتوانیم با گرفتن حق آبه خود از استان های همجوار به بهبود این زیستگاه طبیعی کویر کمک نماییم.
فریدی با ذکر این نکته که در حال 21 نیرو اداری و محیط بان در این اداره فعال هستند گفت: ۲۵۷ استعلام از مراکز مختلف داشته ایم  که یکصد عدد آن به دستگاه قضایی معرفی شده است، 73 اخطار زیست محیطی صادر کرده ایم که برخی از آنها به دستگاه قضا معرفی شده اند.
وی ادامه داد: ثبت 39 شکایت مردمی، ۴۵۰  گشت و پایش منابع آلاینده1462 گشت در کویر، 12 عدد پلمپ واحد آلاینده از جمله اقدامات ما بوده است.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست ورامین در خصوص کارخانه بزرگ قند ورامین که دارای قدمت حدود هفتاد ساله است بیان کرد: در حال حاضر در کارخانه قند ورامین فقط بسته بندی شکر صورت می گیرد و محیط زیست مانعی برای تولید قند در آن ندارد و بایستی در خصوص فاضلاب آلوده اگر تولید صورت بگیرد به استاندارد های محیط زیستی مجهز شوند و در  موردکارخانه روغنکشی ورامین بهترین سیستم تسویه در آن وجود دارد و خداروشکر مشکلی نداریم.

فریدی در پایان خاطرنشان کرد: جهت تذکر یا شکایت های مردمی به منظور رعایت نکردن صنایع یا شهروندان برای آلودگی های زیست محیطی؛ شماره ۱۶۴۰ بصورت سراسری موجود است و شهروندان می‌توانند در هر ساعتی تماس حاصل نمایند.

کد خبر 1748201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha