رونق فعالیت کتابخانه ای در روستاها برکت انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی بین اقشار محتلف به ویژه نوجوانان و جوانان با هدف رشد و توسعه علمی جامعه تاکید کرد و گفت:رونق فعالیت کتابخانه ای در روستاها برکت انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی- امام جمعه شهرستان نکا در آئین افتتاح کتابخانه روستایی «مرحوم مجید عرب نوذری» در دنگسرک ضمن تحسین اقدام خیرخواهانه خیر نیک اندیش  افراسیاب عرب نوذری برای اهدای زمین جهت احداث کتابخانه در این روستا با پیشینه علمی و دینی اظهار کرد: دین اسلام دین علم و اندیشه است باید امت اسلامی برای دوستی با کتاب از یکدیگر سبقت بگیرند.

وی با بیان اینکه جوامع توسعه یافته اهل مطالعه و کتابخوانی هستند، افزود: در طلیعه چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی که یک انقلاب فرهنگی است خرسندیم که شاهد آغاز بکار این کتابخانه روستایی هستیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت انجام فعالیت کتابخانه ای در مناطق روستایی و کم برخوردار بیان کرد: به برکت انقلاب و خون پاک شهدا اکنون در دورترین نقاط استان شاهد فعالیت کتابخانه ها هستیم که بسیار ارزشمند و درخورتحسین است.

وی برلزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی بین اقشار محتلف به ویژه نوجوانان و جوانان با هدف رشد و توسعه علمی جامعه تاکید کرد و گفت: آمار سرانه مطالعه هر جامعه ای بیانگر رشد فرهنگی مردمان آن جامعه است که انتظار می رود مردمان این خطه از شمال کشور که از پیشینه غنی دینی، علمی، فرهنگی و ... برخوردارند با مطالعه بیش از پیش عجین باشند.

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه بااشاره به هجمه های دشمنان انقلاب در امر تحریم انتخابات و زمینه سازی برای تشویق مردم جهت شرکت نکردن در انتخابات، خاطرنشان شد: مشارکت حداکثری در انتخابات دشمنان انقلاب را مایوس می کند.

رونق فعالیت کتابخانه ای در روستاها برکت انقلاب اسلامی است

مرتضی رمضانی- فرماندار نکا نیز درادامه این مراسم از دنگسرک به عنوان روستایی ولایی و انقلابی یاد و اظهار کرد: ساخت این کتابخانه در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر با زیربنای ۱۲۰ متر مربع از سال ۱۳۹۰ آغاز و به برکت همت اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، بسیج سازندگی، خیر نیک اندیش عرب نوذری و اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اکنون در دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه کتابخانه پایگاه فرهنگی است، افزود: قدردان همت والای  افراسیاب عرب نوذری برای اهدای زمین جهت احداث این کتابخانه به نام فرزند محرومشان هستیم.

رمضانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلابی مردمی است، گفت: در این چهل و پنج سال به وضوح پشتیبانی مردم برای توسعه و پیشرفت کشور را شاهدیم.

کد خبر 1748228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha