خدمات متقابل نظام جمهوری اسلامی ایران و ارتش به یکدیگر

امام جمعه کرمان با اشاره به خدمات متقابل انقلاب و ارتش به یکدیگر اظهار کرد: خدمات ارتش به نظام جمهوری اسلامی کم نیست و اولین خدمتی که در کارنامه درخشان ارتش در خدمت به انقلاب وجود دارد بیعت همافران با امام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، دوشنبه(۱۶ بهمن) در دیدار پرسنل نیروی هوایی ارتش کرمان با وی به مناسبت فرا رسیدن سالروز بیعت همافران ارتش جمهوری اسلامی با امام راحل؛ گفت: همافران نشان دادند از مردم و با مردم هستند و با این بیعت، تحول چشمگیری در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب رقم زدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: نیروی هوایی ارتش در حرکتی که قبل از انقلاب انجام داد دشمن و حکومت طاغوت را مأیوس و ثابت کرد انقلاب در آینده نزدیک به پیروزی می رسد و دشمن که برای کشتار بی رحمانه مردم خط می داد و  و می خواست کلانشهرهای ایران را تبدیل به قتلگاه بکند؛ پس از پیوستن ارتش به انقلاب کلاً از حرکت خود مأیوس شد.

وی با اشاره به خدمات متقابل انقلاب و ارتش به یکدیگر اظهار کرد: خدمات ارتش به نظام جمهوری اسلامی کم نیست و اولین خدمتی که در کارنامه درخشان ارتش در خدمت به انقلاب وجود دارد بیعت همافران با امام در ۱۹ بهمن سال ۵۷ است که خدمت بزرگی است و رژیم طاغوت را به لحاظ روحی و روانی از ادامه حرکت در مقابل انقلاب و انقلابی ها مأیوس کرد.

امام جمعه کرمان با افزودن این مطلب که ارتش همان ابتدا نشان داد با همه قدرت خود جان‌فدای امام و انقلاب است و این خیلی افق پیروزی را نزدیک کرد؛ ادامه داد: خدمت دوم ارتش این است تجربیات نظامی خود را در کمال اخلاص در خدمت همه نیروهای مسلح گذاشت تا نیروهای مسلح مدافع نظام که قرار بود یکی از قدرت‌های منطقه و جهان باشند در این قدرت و شوکت و جلالت بتوانند راه را به سرعت طی کنند.

وی گفت: خدمت سوم ارتش حضور فعال و میدانی در هشت سال دفاع مقدس است که جانانه ایستاد و رزمنده های زیادی به جبهه ها اعزام و در عملیات های سخت و سرنوشت ساز حضور یافت و خاک اشغال شده کشور را با سایر نیروهای مسلح آزاد کردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خصوص خدمات انقلاب به ارتش؛ مهمترین و برترین و بزرگترین آن را دادن نگاه رفیع و بلند به ارتش عنوان کرد که همین نگاه ارزشی، وجه تمایز ارتش جمهوری اسلامی ایران با سایر ارتش های دنیا است زیرا همه همت نیروی مسلح ما کار برای رضای خدا در انجام مأموریت ها است و این در راستای رسالت انسانیتِ انسان است که خداوند برای آن انبیا را فرستاد که انسان ارزشی فکر کند و ارزشی بیاندیشد و همت خود را در دفاع از ارزش‌ها بگذارد.

امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش هم با بیان اینکه بازدارندگی حوزه دفاعی و امنیتی کشور مرهون تلاش همه نیروهای مسلح است؛ تصریح کرد: خدمت نیروهای مسلح زیر لوای پرچم مقدس ایران است و این وحدت و هم افزایی میان نیروهای مسلح در هیچ برهه‌ای از تاریخ انقلاب وجود نداشته است.

کد خبر 1748262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha