مرکز «پت اسکن» آفتاب بااعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان در کرمانشاه افتتاح شد

بمناسبت ایام الله دهه فجر مرکز «پت اسکن» آفتاب مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه امروز ۱۶ بهمن ماه با حضوروزیر کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، در پنجمین روز از ایام الله دهه فجر امروز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه مرکز «پت اسکن» آفتاب مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه با حضور وزیر کشور، استاندار، جمعی از مسئولان ارشد و استانی افتتاح شد.

براساس این گزارش، قباد محمدی با اشاره به اینکه برای خرید و جانمایی این دستگاه ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: از این دستگاه تنها چهار مورد در سطح کشور داریم که با فعالیت این دستگاه در مرکز پت اسکن کرمانشاه، بیماران استان های همجوار نیز از این خدمات بهره مند خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:در حال حاضر این مرکز در هفته حدود ۲۰ بیمار را می پذیرد که برای بیماران صعب العلاج و نشان دار با هزینه کم و برای دیگر بیماران حدودا" نصف هزینه بخش خصوصی می باشد.

وی خاطر نشان کرد:دستگاه تصویر برداری پت اسکن یک سیستم تصویربرداری پیشرفته است که با دقت بالا به تشخیص بیماری کمک‌ می کند و همزمان می تواند هم تصویر ساختاری و هم تصویر عملکردی از بدن را به پزشک نشان دهد همچنین  این دستگاه در تشخیص انواع سرطان ها، مرحله بندی سرطان و بررسی بازگشت مجدد بیماری به بدن بسیار کمک کننده است و پزشک می تواند پاسخ به درمان را توسط این دستگاه بررسی کند.

گفتنی است، وزیر کشور صبح امروز (دوشنبه۱۶ بهمن ماه) برای افتتاح چند طرح عمرانی، صنعتی همچون منوریل، بازارچه‌های عرضه کالا و واحدهای بزرگ صنعتی در سفری یک روزه وارد کرمانشاه شد.

مرکز «پت اسکن» آفتاب بااعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان در کرمانشاه افتتاح شد

کد خبر 1748336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha