وحدت از محورهای اساسی همه ادیان الهی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید توحید در جهان حاکم باشد و وحدت از محورهای اساسی همه ادیان الهی به خصوص دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و السملیمن سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در سومین جشنواره بین‌المللی «شعر وحدت» در ارومیه گفت: باید توحید در جهان حاکم باشد و وحدت از محورهای اساسی همه ادیان الهی به خصوص دین مبین اسلام است.

وی افزود: وحدت بسیار مهم است و از هر ابزاری برای قوت گرفتن وحدت باید استفاده شود و اگر وحدت در بین مسلمانان حاکم باشد دشمنان نمی‌توانند به آنان ضربه بزنند.

این مسئول ادامه داد: یکی از نعمتهای خداوند برای ما قدرت بیان است و این قدرت را به ما داده تا مکنونات قلبی خود را بدین طریق به زبان بیاریم و به غیر از قدرت سخن گفتن، قدرت نوشتار و شعر نوشتن نیز از نعمات بزرگ خداوند است.

امام جمعه ارومیه گفت: علاوه بر آن در کلام‌الله مجید آمده که از نشانه‌های خداوندی، خلقت آسمان و زمین است و بیش از ۱۰۰ هزار گویش در دنیا وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: در احوال گذشتگان لازم است که تامل و تدبر شود و حال آنان را باید در اوقاتی که باهم وحدت داشتند و خواسته هایشان در مسیری یگانه بود و افراط و تفریط نداشتند و باهم همکاری داشتند.

وی با اشاره به مسأله غزه اظهار کرد: انسان باید خون گریه کند در این باره که چنین دست به کشتار زنان و کودکان و انسانها می زنند و اگر خواهان برگرداندن اقتدار و عظمت به مسلمانان هستیم راه آن برگشت وحدت به جامعه مسلمانان است.

کد خبر 1748357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha