سفری به تاریخ اسلام در کتاب «مساجد برونئی دارالسلام»

کتاب جدیدی با عنوان «مساجد برونئی دارالسلام»، نوشته دکتر «حاجی عبداللطیف بن حاجی ابراهیم » در قلب «گادونگ» در هتل بین‌المللی «رزقون»رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «bnnbreaking»، کتاب جدیدی با عنوان «مساجد برونئی دارالسلام»، نوشته دکتر «حاجی عبداللطیف بن حاجی ابراهیم » در قلب «گادونگ» در هتل بین‌المللی «رزقون»رونمایی شد.

این رویداد که با حضور وزیر امور مذهبی برونئی برگزار شد به عنوان یک سکوی مهم برای کاوش در تاریخ و حفظ مساجد در برونئی و در سراسر جهان تلقی می‌شود.

سفر به معماری الهی

«حاجی عبداللطیف» در کتاب «مساجد برونئی دارالسلام»، بینش خود را در مورد اهمیت تاریخی این بناهای مقدس به اشتراک گذاشت.

در این کتاب آمده است که چگونه لطف الهی در طول زمان چندین مسجد مهم را حفظ کرده است.

این کتاب، خواننده را به سفری در تجارب شخصی نویسنده از بازدید از مساجد در سراسر جهان تا کشف تاریخ‌های پنهان و آداب مذهبی نهفته در سنت اسلامی می‌برد.

حفظ تاریخ و آداب

کتاب «مساجد برونئی دارالسلام» با ادغام منابع تاریخی مانند احدیث حضرت محمد (ص)، آداب ورود به مساجد را برای خوانندگان تبیین می‌کند.

این کتاب نه تنها درک خواننده را از فضاهای مقدس مساجد افزایش می دهد، بلکه بر اهمیت احترام به سنت‌ها و اعمال مذهبی را نیز تاکید می‌کند.

ستونی برای توسعه آینده

«مساجد برونئی دارالسلام» به عنوان منبع مهمی از دانش برای عموم مردم در آینده عمل می کند.

این کتاب با مستندسازی تجربیات و دیدگاه های تاریخی نویسنده به توسعه آینده مساجد در برونئی کمک خواهد کرد و همچنین بر اهمیت حفظ میراث دینی و ترویج تفاهم میان مذاهب مختلف تاکید می کند.

در گزارش روزنامه انگلیسی زبان «The Borneo Bulletin» آمده است که انتشار کتاب «مساجد برونئی دارالسلام» بازتابی از علاقه فزاینده به درک جزئیات پیچیده امور دینی داخلی و خارجی نویسنده و تمایل او به در میان گذاشتن اهمیت تاریخی اماکن عبادی مسلمانان و ارزش‌های دینی،تاریخی، فرهنگی و اجتماعی مساجد در برونئی و در سراسر جهان با مخاطبان است.

 روایت «مساجد برونئی دارالسلام» ماهیت زمان، تاریخ و امر الهی را به تصویر می‌کشد و کاوشی جذاب در مساجد جهان را ارائه می‌کند.

برونئی با نام رسمی «برونئی دارالسلام» یا «برونئی سرای صلح»کشوری است در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن بندر سری بگاوان است. برونئی از جنوب با اندونزی همسایه است و از شمال به دریای جنوبی چین پیوند می‌خورد.

کد خبر 1748442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha