نقش کم‌نظیر قوه قضاییه در جنگ شناختی/ ارزش‌های الهی و مردم؛ اولویت گفتمانی امامین انقلاب

قالیباف گفت: فلسفه اسلام عدل و عدالت است. قوه قضاییه نقش جدی و اساسی در امنیت ملی دارد به ویژه امروز که در جنگ شناختی و اقتصادی هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدباقر قالیباف در همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در این ایام از امام شهدا یاد می‌کنیم، امامی که فرصتی ایجاد کرد که جوانان از زیر یوغ اسبتداد خارج شوند. امام با اداره مستحکم برای خدا استقامت کردند و گامی جزو برای خدا برنداشتند و ثمره این استقامت آزادی این ملت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز می‌بینیم که در جهان اسلام و کره خاکی این ملت از ظلم رهایی پیدا کرده و روز به روز با تاکید بر اصالت‌ها بدون هیچ انحرافی پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: ما مسئولین و نخبگان جامعه باید به این نکته توجه کنیم که بین بایدها با واقعیت‌های موجود به ویژه در مسائل فرهنگی و اقتصادی تفاوت وجود دارد و باید به آن توجه کنیم. این موارد هم ناشی از دور شدن از ریشه‌های انقلاب و اندیشه های امام است.

قالیباف با بیان اینکه قوه قضاییه نقش جدی و اساسی در امنیت ملی کشور دارد، خاطرنشان کرد: مخصوصا امروز که ما در یک جنگ شناختی و در یک جنگ اقتصادی هستیم. بیش از هر وقت دیگری در حوزه امنیت ملی نیازمند این اقتدار قضایی در تامین امنیت ملی در داخل هستیم که باید به آن توجه کنیم. حتما نیازمند تحلیل دقیق و تدبیر هوشمندانه و عمل به موقع هستیم. این ها است که اعتماد عمومی را به وجود می آورد. اعتماد عمومی بزرگ ترین سرمایه اجتماعی هر جامعه ای است.

رئیس مجلس تصریح کرد: اگر ما دو پایه اساسی برای پیشرفت انقلاب و حفظ انقلاب و حل مشکلات کشور داریم که اگر یکی از آن ارزش های الهی باشد، بدون شک اصل دوم حضور مردم و باور مردم و اعتماد مردم در صحنه است. ما باید مانع شویم که کسانی در جامعه پیدا شوند که مردم را در سر دو راهی قرار داده و دو قطبی های کاذب و فرصت طلبانه درست کنند که بگویند یا این یا آن. انقلاب ما، امام ما و امروز رهبر عزیز ما این را می خواهند که ما باید هم ارزش های الهی و هم مردم را باهم پیش ببریم. اساس اندیشه سیاسی حضرت امام هم دین مردم و هم دنیای مردم بوده که در این مسیر پیش بروند.

وی بیان کرد: اگر حرف از عدالت در جامعه می‌زنیم حتما نقش قوه قضاییه کم نظیر است، اما دو قوه دیگر نیز نقش و وظیفه دارند. در برنامه هفتم سعی کردیم موضوعاتی که قوه قضاییه به آن‌ها نیاز دارد، ببینیم و ارتباط تنگاتنگی با رئیس قوه قضاییه داریم.

قالیباف ادامه داد: عدالت قضایی اعتماد عمومی را رقم می‌زند که بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی هر کشوری است. اقتدار قضایی است که می‌تواند جلوی ترک‌فعل‌ها و خطاها را بگیرد و به اداره کشور نظم ببخشد.

 

کد خبر 1748480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha