رضایت خداوند در هر انتخابی مدنظر باشد

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه دین خدا را وقتی داریم که سر هر دو راهی قید ما در انتخاب، رضای خدا باشد ولاغیر گفت: حقیقت دین ما را خداوند وقتی قبول دارد که برای رضای خدا کاری را انجام دهیم و هر چه غیر رضای خدا باشد دین خدا نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز سه‌شنبه (۱۷ بهمن) در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت استان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و در آستانه عید مبعث با اشاره به «قولوا لا الله الا الله تفلحوا» اظهار کرد: صرف گفتن کلمه طیبه توحید کافی نیست؛ انسان در خلقت به گونه‌ای آفریده شده که ناگریز از عبادت است اما مسئله عبودیت و دین انتخاب انسان می‌باشد.

وی افزود: دین در نزد خداوند واحد است و تعدد ندارد اما در انتخاب نوع بشر به اینکه دین حق است یا ناحق بسیار متعدد است اما قضیه‌ای به گونه‌ای است که انسان بدون دین نمی‌تواند باشد و کسی هم که فکر می‌کند بدون دین است اشتباه می‌کند چون همان دینش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشار به بیان زیبای قرآن در سوره کافرون، تصریح کرد: انسان با بقیه مخلوقات فرق می‌کند و با عشق آفریده شده است و آنچه که دینش را تشکیل می‌دهد عشق‌اش است که او را در بند قرار می‌دهد.

آیت الله عبادی  گفت: جهان سخت‌افزار و نرم‌افزار دارد که ابر و باد و خورشید و فلک همه سخت‌افزار و آیات الهی برای انسان است اما انسان عشق دارد و حیوان نیست که فقط بخورد و بخوابد لذا دلش باید به جای وصل شود حالا یا صادق یا کاذب، یا حق یا باطل؛ بنابراین این دینش را تشکیل می‌دهد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به به اینکه خداوند متعال به سخت‌افزار هستی و نرم‌افزار یا همان دین ما نیاز ندارد چون غنی به لذات است اما انسان به امکانات هستی و دین نیاز دارد، عنوان کرد: خدا انسان را آدم می‌کند اما کسی که خیانت و ظلم می‌کند چون دل جای دیگر داده است مال، شهوت، شهرت و ... را می‌پرسد و هر ظلم و جنایتی انجام می‌دهد چون می‌خواهد به اهدافش برسد.

وی ادامه داد: خدا که با دین داده است بر ما منت گذاشته است چون وسیله هدایت می‌باشد اما حقیقت دین ما را خداوند وقتی قبول دارد که برای رضای خدا کاری را انجام دهیم و هر چه غیر رضای خدا باشد دین خدا نیست.

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه دین خدا را وقتی داریم که سر هر دو راهی قید ما در انتخاب، رضای خدا باشد ولاغیر گفت: انسان در قید هر چیزی باشد همان معبودش است بنابراین پیامبر اسلام دعوت به دین خدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: «لا الله الا الله» یعنی همه باطل را در همه قالب‌ها رها کنید و به صورت کارشناسی درست، دانش‌بنیان، فقیهانه، عالمانه و مستند به کتاب و سنت، آن واقعیت را بپذیرید اما وقتی خدا را به خاطر منافع مادی و زندگی و ریاست خودمان رها می‌کنیم دیگر این اسمش دین نیست.

وی افزود: اگر بخواهد حس فطرت انسان که همان پرستش است اشباع شود فقط باید خداوند را پرستش کنیم و تابع حق و عدل باشیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به حدیث سلسه الذهب، گفت: بالاترین شرط توحید این است که ببینید از چه کسی پیروی می‌کنید، طاغوت فرقی نمی‌کند، نفس، حرص و هرچه که غیر خدا باشد طاغوت است.

کد خبر 1748492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha