۱۰روز انقلابی به همت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) در روستای قالهر

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، ۱۰ روز شاد انقلابی به همت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(ع) در روستای قالهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، قالهر روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دلیجان در استان مرکزی ایران است. قالهر در جنوب شرقی دلیجان جای گرفته و از روستاهای فعال در دوران انقلاب بوده است و از همان آغازین سال های انقلاب مردم ولایتمدار و انقلابی این روستا در مسیر ارزش های انقلاب اسلامی حرکت کرده و حافظ ارزش ها و آرمان های انقلاب، امام و شهدا هستند.

جوانان انقلابی این روستا پس از انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی گوش به فرمان ولی امر خود در جبهه های حق علیه باطل شرکت کرده و این روستا ۱۱ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

بعد از انقلاب نیز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در این روستا برگزار شده و همواره به همت جوانان و مردم انقلابی قالهر برنامه های ملی و مذهبی همچون راهپیمایی ها و ... با حضور گسترده اهالی روستا اجرا می شود.

 کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) روستای قالهر از کانون های فعال روستایی استان مرکزی، به مدیریت اسماعیل سهرابی فعالیت خود را آغاز کرده و همواره با اجرای برنامه های مختلف در طول سال به ویژه در مناسبت های مختلف به تبیین ارزش های انقلاب و آشنایی نسل جوان و نوجوان با این انقلاب شکوهمند پرداخته است.

دهه فجر فرصتی برای تبیین ارزش های انقلاب

۱۰روز انقلابی به همت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) در روستای قالهر

اسماعیل سهرابی، مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) روستای قالهر که خود از جوانان و فعالان دوران انقلاب بوده است، دهه فجر را فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب می داند.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان و نوجوان امروز دوران انقلاب را درک نکرده اند، گفت: امروز ما به عنوان مسئولان فرهنگی وظیفه داریم با برگزاری برنامه های مختلف این نسل را با ارزش های انقلاب آشنا کنیم.

سهرابی به توطئه های شوم و فرهنگی دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: امروز شاهد تلاش های دشمن در جبهه فرهنگی هستیم و آنها با تمام توان و هزینه های بسیار در تلاش برای به انحراف کشاندن نسل امروز ما هستند.

۱۰ روز شاد در روستای قالهر از برنامه های کانون در دهه فجر

۱۰روز انقلابی به همت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) در روستای قالهر

مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) با اشاره به اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای آشنایی نسل جوان و نوجوانان با چگونگی شکل گیری انقلاب و تلاش هایی که در این راستا شده است، گفت: نسل امروز دوران انقلاب را درک نکرده اند و ما باید با برگزاری برنامه های مختلف این دوران را برای آنان تبیین کنیم.

سهرابی برگزاری برنامه های فرهنگی و مسابقات ورزشی را از برنامه های دهه فجر این روستا دانست و بیان کرد: با همت و همکاری کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستایی قالهر و مدارس این روزستا در روزهای دهه فجر هر روز یک برنامه در حال برگزاری است.

برگزاری مسابقه فوتسال جام انقلاب در قالهر

۱۰روز انقلابی به همت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) در روستای قالهر

وی برگزاری مسابقه دو را از جمله این برنامه ها دانست و ادامه داد: برگزاری مسابقه فوتسال نیز از جمله برنامه هایی است که در بین ۶ گروه با عنوان جام انقلاب در حال برگزاری است.

سهرابی همچنین برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع دهه فجر را از دیگر برنامه های این ایام دانست و اضافه کرد: این مسابقه در بین همه بچه های روستا برگزار شد.

مسئول کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) برگزاری مسابقه قصه گویی را از دیگر برنامه های کانون دانست و بیان کرد: شرکت کنندگان در این مسابقه قصه های انقلاب را که از زبان بزرگترها شنیده اند و یا خاطرات خود از جشن های انقلاب در روستا را برای دوستان خود بیان می کنند.

جشن بزرگ انقلاب با حضور مسئولان و مدیران دلیجان

۱۰روز انقلابی به همت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) در روستای قالهر

وی همچنین با اشاره به اینکه جشن بزرگ انقلاب در روز ۲۱ بهمن ماه با حضور فرماندار و بخشدار دلیجان برگزار می شود، گفت: این جشن با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب در روستا، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و همچنین مشارکت نسل جوان و نوجوان در برنامه ها برگزار خواهد شد.

سهرابی همچنین به برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در قالهر اشاره کرد و گفت: این مراسم به رسم هر ساله با حضور گسترده اهالی روستا به ویژه اعضای جوان و نوجوان کانون برگزار خواهد شد.

۱۰روز انقلابی به همت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) در روستای قالهر

کد خبر 1748751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha