اعتراض نهادهای اسلامی هند به لایحه ضد اسلامی «قانون مدنی یکنواخت»

سازمان های مسلمان مخالفت شدید خود را با ارائه لایحه قانون مدنی یکنواخت در مجلس ایالتی ایالت «اوتاراکند» هند اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « kmsnews»، سازمان های مسلمان مخالفت شدید خود را با ارائه لایحه «قانون مدنی یکنواخت» (UCC) در مجلس ایالتی ایالت «اوتاراکند» هند اعلام کردند.

به گزارش سرویس رسانه ای کشمیر، تشکل های مسلمان به هنگام ارائه این لایحه در مجلس نگرانی خود را در مورد افزایش تبعیض علیه مسلمانان ابراز کردند.

«قاضی محمد احمد قاسمی»، یکی از رهبران مسلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسجد جامع «دهرادون» با ابراز نگرانی شدید در این باره تاکید کرد که لایحه قانون مدنی یکنواخت، اعتراضات جامعه مسلمانان را نادیده گرفته و به پیشنهادات انها بی توجهی کرده است.

وی افزود: ما به شدت با این طرح مخالفیم و با آن در محدوده هنجارهای قانون اساسی مبارزه خواهیم کرد.

این رهبر مسلمان تاکید کرد که لایحه پیشنهادی با اصل ۲۵ که مربوط به حفاظت از آزادی مذهب است، مغایرت دارد.

در بیانیه مشترکی که توسط سازمان های معترض منتشر شد، آمده است که دولت ایالتی در تلاش است تا از طریق معرفی و ارائه لایحه قانون مدنی یکنواخت ، مسلمانان و اقلیت‌های دیگر را از حقوق خود محروم کند.

این در حالی است که «محمود پاراچا»، وکیل ارشد دیوان عالی هند و نمایندگانی از نهادهای مختلف نیز به اقدام تبعیض آمیز و خلاف قانون اساسی دولت ایالتی «اوتاراکند» اعتراض کردند.

گفتنی است، اگر قانون مدنی یکنواخت به اجرا در آید، دیگران باید از این قانون پیروی کنند و دین خود را ترک کنند، بنابر این مسلمانان در هند مجبورند اموری مانند وصیت، ارث ازدواج و طلاق را بر خلاف دستورات دینی خود انجام دهند.

کد خبر 1748790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha