از حال و هوای فوتبالی هیئت دولت تا عیدیِ در راهِ بازنشستگان

در آستانه دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر، حیاط دولت نیز حال و هوایی فوتبالی به خود گرفته بود و تمام مصاحبه شوندگان با آرزوی پیروزی ملی پوشان کشورمان، نتیجه مسابقات را نیز پیش بینی کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن و در آستانه دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و قطر، حیاط دولت نیز حال و هوایی فوتبالی به خود گرفته بود و تمام مصاحبه شوندگان در کنار طرح مباحث مربوط به حوزه فعالیت خود، ضمن آرزوی پیروزی ملی پوشان کشورمان، نتیجه مسابقات را نیز پیش بینی کردند.

از پرداخت عیدی بازنشستگان در اسفند تا انتشار لیست کالاهای صهیونیستی

برگزاری مسابقات نباید تداخلی با زمان اذان داشته باشد

کیومرث هاشمی در حاشیه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی کشورمان گفت: طبیعی است که پیش بینی ما پیروزی تیم ملی در مقابل قطر باشد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تیم ملی فوتبال ایران امروز میزبان این دوره از رقابت ها بازی دارد که این امر پیروزی در مقابل قطر را سخت می کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم تیم ملی ایران توانمند و پر قدرت در برابر تیم قطر به پیروزی برسد و پیش بینی کرد ایران با دو گل پیروز میدان شود.

هاشمی با بیان اینکه قهرمانی در این دوره از رقابت ها اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: پس از انقلاب و طی این چهار دهه تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی نهایی پیروز نبوده است، بنابراین پیروزی در این عرصه بسیار ارزشمند خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص همزمانی برخی مسابقات ورزشی با اذان گفت: به فدراسیون فوتبال و استان ها ابلاغ کرده ایم که برگزاری مسابقات با زمان اذان به هیچ وجه تداخل نداشته باشد و این دستورالعمل در خصوص سایر رشته های ورزشی نیز ابلاغ شده است.

از پرداخت عیدی بازنشستگان در اسفند تا انتشار لیست کالاهای صهیونیستی

انتشار لیست کالاهای صهیونیستی توسط سازمان توسعه تجارت

سید احسان خاندوزی نیز در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اشکالات ایجاد شده در پرداخت مطالبات پیمانکاران طرح های عمرانی کشور گفت: طلب پیمانکاران طرح های عمرانی کشور پیش از این با سختی تامین مالی می شد و در حساب دستگاه های اجرایی کشور رسوب پول داشتیم؛ بنابراین پیمانکاران و تولیدکنندگان نمی توانستند طرح های عمرانی خود را تامین اعتبار نمایند و مطالبات شان را دریافت کنند.

خاندوزی در خصوص انتشار فهرست کالاهای صهیونیستی نیز گفت: معاون اقتصادی وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت پی گیر این موضوع هستند اما با توجه به اینکه در مورد برخی از اقلام اختلاف نظر وجود دارد، پس از رفع اختلافات فهرست کالاهای صهیونیستی توسط سازمان توسعه تجارت منتشر می شود.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به بازی امروز تیم فوتبال ایران و قطر گفت: امیدواریم تیم ملی کشورمان پیروز میدان باشد و دل مردم با این نتیجه شاد شود.

از پرداخت عیدی بازنشستگان در اسفند تا انتشار لیست کالاهای صهیونیستی

ایران میزبان بازی های همبستگی دانشجویان کشورهای اسلامی

علی بهادری جهرمی، امروز ۱۸ بهمن در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال ایران گفت: امیدواریم تیم ملی فوتبال ایران با موفقیت به مرحله فینال راه پیدا کند و به قهرمانی برسد.

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبات امروز هیئت دولت گفت: در گزارش ویژه خزانه داری کل کشور که ارایه شد با همکاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، حساب واحد خزانه نهایی شده است و زیرساخت های پرداخت ذی نفعان نیز کامل شد و امروز از این زیرساخت ها رونمایی به عمل آمد.

بهادری جهرمی یادآور شد: هیئت دولت در جلسه امروز با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی به مناطق سیل زده استان اردبیل موافقت کرد و آیین نامه حمایت از مناطق سیل زده نیز تایید شد.

وی در خصوص مصوبات هیئت دولت برای سه دهک پایین درآمدی گفت: در هیئت دولت مصوب شد که سه دهک پایین درآمدی از پرداخت عوارض جابجایی املاک شان در شهرداری ها معاف شوند.

بهادری جهرمی همچنین از برگزاری بازی های همبستگی دانشجویان کشورهای اسلامی به میزبانی ایران خبر داد و گفت: به پیشنهاد وزارت علوم قرار شده است از سال آینده و در راستای دیپلماسی ورزشی و علمی بازی های همبستگی دانشجویان کشورهای اسلامی در بخش بانوان و آقایان برگزار شود.

از پرداخت عیدی بازنشستگان در اسفند تا انتشار لیست کالاهای صهیونیستی

جایگاه اجتماعی بانوان پس از انقلاب ارتقا یافت

انسیه خزعلی نیز در حاشیه حیاط دولت و در جمع خبرنگاران گفت: بانوان نقش مهمی در عرصه های گوناگون اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دارند و باید زمینه ورود بانوان به عرصه‌های اجتماعی را فراهم کنیم.

معاون زنان و امور خانواده رییس جمهور با گرامیداشت دهه فجر خاطرنشان کرد: در این ایام باید یاد امام راحل را گرامی بداریم چرا که ایشان زمینه حضور بانوان در عرصه های مختلف را فراهم کردند.

وی در خصوص طرح جوانی جمعیت نیز گفت: این طرح در حال اجرا است و در خصوص نتایج و دستاوردهای آن باید با ارگان ذیربط گفت و گو کنیم و اطلاعات لازم در این زمینه را از آنها دریافت نمایید.

از پرداخت عیدی بازنشستگان در اسفند تا انتشار لیست کالاهای صهیونیستی

به ازای هر کرسی مجلس ۴۸ نفر تأیید صلاحیت شدند

محمد دهقان در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به تایید صلاحیت های اخیر نامزدهای انتخاباتی گفت: افرادی که طبق قانون صلاحیت ندارند، شورای نگهبان نمی تواند صلاحیت آنها را تایید کند.

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه سلایق مختلفی در انتخابات حضور دارند، افزود: شورای نگهبان افرادی را که صلاحیت داشتند، تایید کرده است به طوری که به ازای هر کسی مجلس ۴۸ نفر تایید صلاحیت شده اند.

وی با اشاره به افزایش مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: مردم ایران مانند همیشه با حضور پرشور خود انتخابات پرشوری را رقم خواهند زد.

از پرداخت عیدی بازنشستگان در اسفند تا انتشار لیست کالاهای صهیونیستی

پرداخت عیدی بازنشستگان اوایل اسفند

سید صولت مرتضوی ۱۸ بهمن در حاشیه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران از پرداخت عیدی بازنشستگان و کارمندان تا اوایل اسفندماه خبر داد و گفت: عیدی و پاداش کارگران در قانون مشخص است و معادل ۲ ماه حقوق دریافتی در اسفند ماه و تا پایان سال پرداخت می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره عیدی بازنشستگان مصوبه هیأت وزیران نیز گفت: عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت برای هر نفر معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که به ازای همسر ۷۰۰ و به ازای هر فرزند ۳۰۰ هزار تومان به مبلغ آن افزوده می شود.

وی با اشاره به زمان واریز عیدی بازنشستگان و کارمندان خاطرنشان کرد: منابع مالی پرداخت عیدی بازنشستگان و کارمندان تامین شده است و پس از پرداخت حقوق بازنشستگان و کارمندان، اوایل اسفند ماه عیدی آن ها نیز پرداخت خواهد شد.

از پرداخت عیدی بازنشستگان در اسفند تا انتشار لیست کالاهای صهیونیستی

انسداد مرزی ایران و افغانستان در دستور کار

احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره احداث دیوار مرزی ایران و افغانستان، گفت: قرار نیست بین مرز ایران و افغانستان دیواری ساخته شود بلکه موضوع انسداد مرز دو کشور است که در دست پی گیری است.

وزیر کشور در خصوص نتیجه بازی امروز تیم فوتبال ایران و قطر گفت: همان طور که تیم ملی ایران تا این مرحله موفق بوده است، امیدواریم در مراحل بعدی نیز با کسب موفقیت مردم ایران را خوشحال کند.

وی درباره جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، گفت: قبلا دستورات این امر صادر شده است، شهرداری‌ها موظف به جمع آوری سگ‌های ولگرد هستند و باید برابر دستورالعمل اقدام کنند.

از پرداخت عیدی بازنشستگان در اسفند تا انتشار لیست کالاهای صهیونیستی

از پیش‌بینی نتیجه بازی ایران-قطر تا عدم تعطیلی ۲۱بهمن

معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تعطیلی روز شنبه ۲۱ بهمن گفت: در صورتی که در دولت بنا بر این بود که روز شنبه ۲۱ بهمن تعطیل شود، در جلسه امروز اعلام می شد.

حسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه ای برای تعطیلی روز شنبه نداریم البته ممکن است تصمیم جدیدی اتخاذ شود. موضوع تعطیلی شنبه ۲۱ بهمن در جلسه امروز هیئت دولت مطرح شد اما تصمیمی درباره آن اتخاذ نشد.

معاون پارلمانی رییس جمهور ضمن آرزوی موفقیت برای ملی پوشان کشورمان گفت: امیدواریم همان طور که همواره شاهد موفقیت های ورزشکاران عزیز کشورمان بودیم امشب نیز دل ملت ایران در شب مبعث پیامبر اسلام (ص) شاد شود.

حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت راهیابی ایران به فینال، رئیس جمهور برای تماشای مسابقات تیم ملی ایران به قطر خواهد رفت یا خیر؟ گفت: رئیس جمهور به ورزشکاران علاقه‌ خاصی دارند و شما شاهد بودید که زمانی که تیم ملی فوتبال در جمع چهار تیم قرار گرفت، بلافاصله با تیم ملی تماس تلفنی گرفتند و نسبت به ورزشکاران ابراز خرسندی کردند، حال باید ببینیم با این هجمه کاری آیا ایشان می‌توانند حضور یابند یا خیر.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به سوابق ورزشی خود در عرصه فوتبال گفت: نتیجه بازی ایران و قطر را دو بر یک به نفع ایران پیش بینی کرد.

 تعطیلی شنبه هفته آینده بعید است

میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در حاشیه جلسه هیات دولت و در پاسخ به سوالی مبنی تعطیلی شنبه  ۲۱ بهمن ماه گفت: درباره تعطیلی روز شنبه هفته آینده که بین روزهای تعطیل جمعه ۲۰ و یکشنبه ۲۲ بهمن قرار دارد، باید هیأت وزیران تصمیم بگیرد.

از پرداخت عیدی بازنشستگان در اسفند تا انتشار لیست کالاهای صهیونیستی

بازگشت سیمرغ مردمی به جشنواره فجر/پیش‌بینی نتیجه بازی ایران-قطر

محمد مهدی اسماعیلی با حضور در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص بودجه جشنواره فیلم فجر گفت: بودجه جشنواره فیلم فجر عمدتا از طریق حامیان مالی تامین می شود که مبلغ آن در پایان جشنواره اعلام خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بازگشت سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت: سیمرغ مردمی از سال آینده به جشنواره فیلم فجر باز می گردد.

اسماعیلی از همه اصحاب فرهنگ و هنر برای برگزاری جشنواره کم نظیر فجر تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدوارم همه مردم از تماشای فیلم های جشنواره لذت ببرند.

وی در خصوص استقبال مردم از جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: استقبال مردم از فیلم های جشنواره فجر امسال بی نظیر بود و تمام بلیت هایی که برای فروش عرضه شده بود، همگی فروخته شده است و برخی فیلم ها به نمایش های فوق العاده رسیده و برخی نیز مکرر پخش شده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آرزوی موفقیت برای ملی پوشان فوتبال گفت: انشاءالله بازی فوتبال بین ایران و قطر با نتیجه دو بر صفر به نفع ایران به پایان می رسد.

از پرداخت عیدی بازنشستگان در اسفند تا انتشار لیست کالاهای صهیونیستی

پوشش فیبر نوری از ۶ میلیون خانوار عبور کرد

عیسی زارع‌پور ۱۸ بهمن در حاشیه جلسه هیأت دولت، با بیان اینکه روز گذشته پوشش فیبر نوری ما از ۶ میلیون خانوار گذشت، گفت: در حال حاضر خانوارهای ۲۰۰ شهر کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و در صورت درخواست، یک‌ماهه این سرویس پرسرعت و باکیفیت برای آن‌ها فراهم می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاح پوشش فیبر نوری در شهرهای میبد، بافق، یزد و حمیدیا، افزود: سرعت اینترنتی که برای مردم عزیزمان در محل کار و منزل در نظر گرفتیم حدود یک هزار مگا بیت بر ثانیه یعنی حدود صدبرابر سرعت فعلی است.

وی خاطرنشان کرد: تأکید می‌کنم که مردم برای استفاده از این سرویس باید درخواست خود را ثبت کنند و تا پایان سال نیز یک میلیون دیگر به این ۶ میلیون افزوده خواهد شد.

از پرداخت عیدی بازنشستگان در اسفند تا انتشار لیست کالاهای صهیونیستی

انتظارات بودجه‌ای دولت از خانه ملت/ ۴۰۰همت بازی را برهم می‌زند!

سپهر خلجی در حاشیه جلسه هیئت وزیران با اشاره به افزایش بار اضافی بودجه ۱۴۰۳ توسط مجلس گفت: بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بار اضافی به بودجه تحمیل شده است.

سخنگوی شورای اطلاع رسانی دولت ابراز امیدواری کرد: شاکله بودجه ای ارایه شده از سوی دولت به مجلس تغییر نکند.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب گفت: بر اساس بیانات ایشان، تورم و کسری بودجه ام الخبائث نظام اسلامی است.

سخنگوی شورای اطلاع رسانی دولت خاطرنشان کرد: افزایش هزینه های بودجه به کسری و تورم منجر می شود که آثار آن سال آینده گریبان مردم را خواهد گرفت و در جامعه شاهد تورم خواهیم بود.

خلجی تصریح کرد: امیدواریم در جلساتی که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان و مسئولان دستگاه های مختلف برگزار می شود، این مسایل حل شود.

سخنگوی شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به رویکرد دولت در لایحه بودجه گفت: دولت سیزدهم طی دو سال اخیر تلاش کرده است تا منابع و مصارف تراز باشد و با کسری بودجه مواجه نشویم که این موضوع هم محقق شده است.

خلجی با اشاره به تلاش های دولت برای جلوگیری از رشد قیمت ها تصریح کرد: هیچ بنایی برای افزایش قیمت کالاهای اساسی در دولت وجود ندارد چرا که آثار زیان باری برای اقتصادی به دنبال دارد.

از پرداخت عیدی بازنشستگان در اسفند تا انتشار لیست کالاهای صهیونیستی

تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای رو به پیشرفت

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به هماهنگی های انجام شده با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گفت: امیدواریم این رویه هماهنگی با آژانس ادامه داشته باشد و بتوانیم فضایی که دشمن علیه صنعت هسته ای ایران ایجاد می کند از این طریق بشکنیم و اجازه ندهیم در این حوزه خللی وارد شود.

وی با اشاره به تعاملات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گفت: مذاکراتی با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای انجام داده ایم و این مذاکرات رو به پیشرفت و ادامه دار خواهد بود.

اسلامی در خصوص انحصار تولید دستگاه ایرانیوم گفت: انحصار تولید دستگاه ایرانیوم در حال حاضر در اختیار کشورهای آمریکا، انگلیس و آلمان قرار دارد. دانشمندان و پژوهشگران ما طی یک کار طاقت فرسای پژوهشی موفق شدند تا انحصار تولید این دستگاه را که یکی از دستگاه ها و تجهیزات راهبردی صنعت هسته ای است، شکسته و به آن دست یابند.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دستگاه ایرانیوم توسط شرکت های سازنده در اختیار ایران قرار نمی گیرد، اظهار داشت: فناوری کشور به معنای واقعی کلمه به این قوت و تراز رسیده که می تواند تولیدکننده، عرضه کننده و تامین کننده نیاز کشور باشد.

اسلامی در خصوص نتیجه بازی ایران و قطر نیز گفت: با توکل به خدا اگر ورزشکاران کشورمان با رعایت اساس تکنیک و تاکتیک که توسط مربی و سرمربی تنظیم می شود، اقدام کنند مانند بازی در مقابل ژاپن پیروز خواهند شد.

وی با بیان اینکه جام بازی های آسیایی حق ملت ایران است، گفت: ملت ایران حق دارد که جام بازی های آسیایی را دریافت کند. 

از پرداخت عیدی بازنشستگان در اسفند تا انتشار لیست کالاهای صهیونیستی

تداوم برگزاری جلسات مولد سازی

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: جلسات مولد سازی برگزار می شود و ادامه دارد.

رییس دیوان عالی کشور در خصوص نتیجه بازی فوتبال امروز ایران و قطر نیز اظهارداشت: با انگیزه‌ای که بین بازیکنان تیم ملی فوتبال دیده می‌شود به فینال خواهیم رفت.

وی‌ ضمن آرزوی پیروزی برای ملی پوشان ایران اسلامی در بازی امروز، خاطرنشان کرد: فوتبالیست‌هایی کارهایشان توأم با معنویت است و با توکل به خدا به میدان می‌روند، ان‌شاءالله موفق خواهند شد.

کد خبر 1748800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha