اولین اجلاسیه نماز دانش آموزی در سرایان برگزار شد

اولین اجلاسیه نماز در حوزه دانش آموزی همزمان با ایام بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در شهر سرایان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، حجت الاسلام محمد علی فیض آبادی از روحانیون و اساتید طنزپرداز حوزه امروز (۱۸ بهمن) در اولین اجلاسیه نماز دانش آموزی شهرستان سرایان با بیان شیوه های دعوت به نماز گفت: کار پرورش موفق در آموزش و پرورش نیازمند برنامه ریزی و تمرکز روی خانواده است و تا خانواده درست نشود مدرسه، جامعه و دانشگاه‌ها توفیق چندانی  نخواهند داشت.


وی برپایی مکرر جلسات با اولیا را یکی از محورهای اصلی در دعوت فرزندان به نماز مورد تاکید قرار داد.


وی تاثیر رفتار الگویی در خانواده و مدرسه را در فرزندان متذکر شد و تصریح کرد: ۷۵ درصد تربیت فرزندان به رفتار والدین در خانواده و مدرسه  بستگی دارد که سهم والدین بیشتر است.


فیض آبادی اضافه کرد: رفتار و کردار ما برای دعوت به نماز اگر توام با زیبایی و نشاط باشد تاثیر آن در دانش آموزان افزایش خواهد داشت. 


وی در ادامه شیوه های ترغیب به نماز در سنین کودکی و نوجوانی را متفاوت دانست و افزود: بیان آداب نماز برای فرزندان از روش‌های مطلوب و پسندیده است و بهترین زبان برای کودک زبان قصه و به ویژه قصه های مصور است.


فیض آبادی همچنین با بیان اینکه باید در آموزش و ترویج نماز رابطه ما با فرزندان عاطفی باشد، گفت: مبنای کار ما در این مسیر باید با تمرکز در میدان دل فرزندان باشد و در اولین مرحله با شناخت فرزندان از خداوند آغاز شود.


مدیر آموزش و پرورش سرایان هم در این جلسه گفت: بهترین جلوه عبادت و پرستش خداوند نماز است.


احمد طاهری یکی از رسالت های آموزش و پرورش را ترکیب بحث نماز و قرآن و عترت با آموزش  دانست و تصریح کرد: آموزش بدون تربیت هیچ معنایی ندارد.


وی با اشاره به اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش یادآور شد: شهرستان سرایان در بحث نماز و نماز یاران در بین شهرستان‌های کشور رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.


مدیر آموزش و پرورش سرایان بیان کرد: اجلاس سراسری نماز دانش آموزی با هدف تعمیق پیوند نماز با خانه، مدرسه و مسجد در تمام شهرستان‌ها از جمله سرایان برگزار می شود.


وی نهادینه کردن اقامه نماز در بین دانش آموزان را  از مهمترین اهداف برگزاری اجلاسیه نماز برشمرد.


 در این اجلاسیه از ۶ نفر از فعالان نماز که براساس ارزیابی و بررسی مستندات ارائه شده از مدارس به ویژه ابتکاراتی که در جهت ترغیب و برگزاری نماز در مدارس داشته اند تقدیر و از برترین ها در مسیر اعتلای نماز مدارس شهرستان شامل نماز یاران برتر، روحانیون و ائمه جماعات مدارس نیز تجلیل شد.

کد خبر 1748823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha