خدمتی ارزشمند از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه برق ملایر

شیر دره گفت: در دهه فجر ، ۴۷ پروژه مدیریت توزیع برق ملایر شامل ۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود .

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، رضا شیردره امروز در بازدید جمعی از خبرنگاران در ملایر از تعدادی از پروژه های در دست افتتاح  دهه فجر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک ایام دهه فجر  به دستارودهای انقلاب اسلامی در  حوزه برق اشاره کرد و گفت: ۲۰۸ روستای شهرستان از نعمت برق بهره‌مند هستند.

خدمتی ارزشمند از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه برق ملایر

 مدیر توزیع برق ملایر افزود: از ۴۵ سال گذشته قابل مقایسه با بعد از پیروزی انقلاب به ویژه در دو سال دولت سیزدهم نیست، توسعه دستگاه ترانس توزیع برق از ۲۹۲ دستگاه در سال ۱۳۵۷ به سه هزار و ۲۵۳ دستگاه، افزایش تعداد پست ۶۳ کیلوولت از یک پست در سال ۱۳۵۷ به ۱۱ پست در حال حاضر تنها نمونه های بارز از دستاوردهای انقلاب در این شهرستان است.

 وی افزود: تعداد مشترکان برق کل شهرستان ملایر در سال ۱۳۵۷ و ابتدای انقلاب، ۱۲ هزار و ۹۳۸ مشترک بوده که در حال حاضر به ۱۳۷ هزار و ۴۰۳ مشترک رسیده است و تعداد پست ۲۳۰ کیلوولت این شهرستان در ابتدای انقلاب از صفر به ۲ پست افزایش یافته است.

خدمتی ارزشمند از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه برق ملایر

 شیردره با بیان اینکه همچنین در دولت سیزدهم اصلاح، بهینه‌سازی و نوسازی ۳۲۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف با موفقیت انجام شده است  افزود: در حال حاضر یک هزار و ۲۳۸   کیلومتر شبکه فشار ضعیف توزیع نیروی برق در شهرستان ملایر وجود دارد .

شیرده با بیان اینکه نرخ انرژی توزیع نشده در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد در سطح شهرستان کاهش یافته است،  تصریح کرد: این شاخص یکی از شاخص کاهشی و جزو دستاوردهای مهم مدیریت توزیع برق ملایر است که ارتباط مستقیمی با تأمین برق مطمئن و پایدار کلیه مشترکان دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف و سیاست‌های اصلی ما هوشمندسازی و شبکه استفاده از کلیدهای هوشمندRTU و کنتورها و تابلوهای هوشمند است  افزود: در این راستا تاکنون ۱۸ دستگاه کلید هوشمند  RTU و ۱۱۰۰ دستگاه کنتور و تابلوی هوشمند برای مشترکان بخش‌های کشاورزی، صنعتی و ادارات و دستگاه‌های اجرایی نصب شده است.،

مدیر توزیع برق ملایر  یادآور شد:در راستای افزایش بهره‌وری و ارتقای راندمان شبکه و مدیریت مصرف برق در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه هوشمندسازی شبکه‌های توزیع برق ، نصب پست‌های عمومی جدید ، تعویض چراغ‌های گازی فرسوده قدیمی با چراغ‌های LED اقدامات اثرگذاری انجام شده است .

خدمتی ارزشمند از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه برق ملایر

وی با اشاره به تعویض چراغ‌های گازی قدیمی با چراغ‌های LED جدید در بلوار بهشت هاجر، بلوار ورودی ملایر از سمت همدان، بلوار پارک سیفیه و بلوار سلامت  افزود : این طرح راهبردی در محلات بازآفرینی شهر ملایر شامل محله امامزاده عبدالله(ع)، محله خان آباد، محله شهید زرینی و محله سرجو، مجموعاً با اعتبار ۲/۵ میلیارد تومان در دست اقدام است.

وی بیان کرد : پروژه روشنایی معابر انتهای جاده سلامت با نصب ۲۰ پایه فلزی و ۴۰ دستگاه چراغ روشنایی با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان از پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر است و در بلوار پرستار با اعتبار ۱ میلیارد تومان در دست اقدام است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

شیردره افزود : اصلاح و بهینه‌سازی روشنایی بازار سنتی ملایر شامل نصب چراغ و استفاده از کابل‌های خودنگهدار و اصلاح و بهینه سازی کامل شبکه فشار ضعیف شهر ازندریان با نصب دو دستگاه ترانسفورماتور با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان از جمله اقداماتی است که بخش عمده‌ای از این پروژه انجام شده و مابقی در دست اقدام است.

خدمتی ارزشمند از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه برق ملایر

شیردره گفت : در دهه فجر ، ۴۷ پروژه مدیریت توزیع برق ملایر شامل ۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح  و عملیات اجرایی ۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود .

کد خبر 1748837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha