برگزاری جشن‌های عید مبعث در یکصد مسجد ملایر

حجت الاسلام رستمی گفت: همزمان با مبعث حضرت محمد مصطفی(ص) مراسم جشن و سرور در بیش از یکصد مسجد شهرستان ملایر در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام روح الله رستمی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ملایر ضمن تبریک اعیاد بزرگ رجبیه و عید  فرخنده مبعث با اشاره به آیه ۱۶۴ سوره مبارکه آل عمران که می‌فرماید« لَقَدْ مَنَّ اللَّـهُ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِّنْ أَنفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِن کَانُوا مِن قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ»به یقین، خدا بر مؤمنان منت نهاد [که‌] پیامبری از خودشان درمیان آنان برانگیخت، تا آیات خود را بر ایشان بخواند و پاکشان گرداند و کتاب و حکمت به آنان بیاموزد، قطعاً پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند)  اشاره کرد و گفت: این آیه گواه این است که بعثت رسول الله منّت بزرگ خداوند برهمه انسانهاست .

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر افزود: خداوند منّان رسول گرامی اسلام (ص) را با دین حق و کتاب مبین قرآن برای هدایت همه انسانها فرستاد و به وسیله انوار آیات قرآن کریم باب  معرفت الله و معرفت به حقایق عالم را به روی آنها گشود.

وی ادامه داد: در واقع پیامبر اکرم (ص) مبعوث شد تا  ما بتوانیم صراط مستقیم الهی  را طی کرده و به مقام شامخ قرب و بهشت رضوان الهی برسیم.

حجت الاسلام رستمی  اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) مبعوث شد تا اخلاق انسانها اصلاح و خلق و خوی ناپسند از جامعه بشریت دور شود  لذا باید بیش از بیش به تبیین مسئله بعثت در جامعه پرداخته شود.

وی از برگزاری آیین جشن‌های مبعث در سطح شهرستان ملایر همزمان با شب و روز عید مبعث خبر داد و تصریح کرد: مراسم جشن بزرگ مبعث در بیش از یکصد مسجد شهرستان ملایر در حال برگزاری است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر به برگزاری جشن بزرگ خانوادگی مبعث در آستان مقدس امامزاده عبد الله ملایر اشاره کرد و گفت: جشن های مبعث در مساجد با برنامه های مختلف سخنرانی، تبیین مبعث رسول خدا،  تجلیل از فعالان فرهنگی  ،تجلیل از اسما متبرکه  محمد  و... همراه است.

وی برگزاری جشن های خانگی، جشن های مبعث در هئیات مذهبی، حسینیه ها و برپایی ایستگاه های صلواتی  و...را از دیگر برنامه های این ایام  در عید مبعث دانست.

کد خبر 1748865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha