مردم سالاری دینی یک حقیقت واحد/تجدید میثاق نمایندگان مجلس با امام

محمدباقر قالیباف به همراه اعضای هیات رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عصر چهارشنبه ۱۸ بهمن با حضور در مرقد حضرت امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، اعضای هیات رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عصر چهارشنبه ۱۸ بهمن با حضور در مرقد حضرت امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

محمدباقر قالیباف در این مراسم موفقیت کشور را در گرو عمل به آرمان‌های امام راحل، تکیه به مردم و سنت‌های الهی دانست و اظهار داشت: حضور مردم در اتفاقات مهم کشور از جمله انتخابات، نماد نگاه امام (ره) به مردم سالاری دینی و فاصله گرفتن از دو قطبی‌های سیاسی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امام راحل به فرموده رهبر معظم انقلاب، امام تحول هستند و مردم ایران اسلامی و همه امت اسلامی در این دوره معاصر شامل این تحول عظیم شدند که این نیز به برکت امام راحل بود.

قالیباف ادامه داد: امام راحل در این مسیر مجاهدت ها، سختی‌ها و مشقات فراوانی را متحمل شدند و شهدای زیادی در این راه تقدیم شد و در این راه کلامی جز برای خدا نگفتند و جز در راه خدا گامی برنداشتند و در نهایت خداوند نیز این تحول عظیم را که پیروزی انقلاب بود، نصیب مردم ایران کرد.

وی بزرگترین هنر امام خمینی (ره) را ایمان به سنت‌های الهی و مردم دانست و افزود: امام رحل، مردم را به عنوان گنج عظیم و نیروی برخاسته از عامه دیندار جامعه درک کرد و با تکیه بر ایمان بر خدا، این تحول عظیم را با این ظرفیت شکل داد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه آرمان امام راحل مسلط شدن مردم به سرنوشت خود بود، گفت: چه بسیار از کشورها و ملت‌های جهان هستند که در عالم ظلم زندگی می‌کنند یا اگر انقلابی را به ثمر رساندند، آن را ادامه ندادند. ولی انقلاب اسلامی تا امروز که ۴۵ سال از آن می‌گذرد، بر مبانی و اصول خود حرکت می‌کند.

قالیباف اضافه کرد: مردم و دین در این انقلاب با هم ممزوج شدند و این تحول عظیم را شکل دادند و حضرت امام (ره) با تکیه بر دین، عامل تحرک و تحول شدند و در حقیقت دین بود که پیروزی بر سیاست و دشمنان را رقم زد. البته نمونه آن را در دوران دفاع مقدس، عرصه علم و دانش و امروز در فلسطین می‌بینیم.

وی با بیان اینکه رکود و تحجر در هر مقام و جایگاهی سبب بازگشت به عقب خواهد شد، گفت: بر همین اساس افرادی که دانسته و ندانسته جامعه را بر سمت دو قطبی‌های کاذب هدایت می‌کنند، ظلم به امام، شهدا و انقلاب را مرتکب شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که عقلانیت، عدالت و معنویت را مبنای مکتب امام راحل قرار دادند، گفت: ایشان توازن در این سه عنصر را بسیار کلیدی عنوان فرمودند. چرا که اگر توزان نباشد، مردم سالاری دینی در خطر خواهد بود و راهی که امام بین تحجر و تجدد باز کردند و امروز رهبر معظم انقلاب این راه را وسعت می‌بخشند، آسیب خواهد دید.

قالیباف، همه موفقیت‌ها را در گرو مکتب امام راحل مبنی بر ایمان به عامه مردم و سنت‌های الهی دانست و یادآور شد: فاصله بین بایدها و واقعیت‌هایی که می‌بینیم و مشکلات امروز ما به دلیل این است که مسوولان و نخبگان جامعه از این اصل که امام فرمودند، فاصله گرفتند. برهمین اساس و برای از رفتن این فاصله باید با اراده به سنت‌های الهی و مردم در عرصه‌های مختلف توجه کنیم.

وی دلیل اهمیت دادن به مشارکت مردم در انتخابات پیش رو و گذشته را توجه به مردم سالاری دینی عنوان کرد و افزود: در این مسیر هم فرآیند انتخابات مهم است و هم حضور برای مشارکت در انتخابات و هم تاثیر آن بعد از انتخابات دارای ارزش و اهمیت است. 

قالیباف خاطرنشان کرد: امروز در کنار حرم امام راحل و شهدای عزیز در بهشت زهرا (س) جمع شدیم تا در گام دوم انقلاب اسلامی با رهبر عزیزتر از جانمان پیمان ببندیم که همان مسیر تحول و انقلاب را هوشمندانه‌تر، دقیق تر و عمیق تر پیش خواهیم برد و فاصله بین بایدها و واقعیت‌هایی که وجود دارد، کم خواهیم کرد.

کد خبر 1748875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha