پایان ترم سوم پاتوق باشگاه تئاتر مسجد در مشهد

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: دوره های مهارتی اندیشه‌ای، و پاتوق‌های باشگاه تئأتر مسجد، بخشی از فرایند رشد در باشگاه تئاترمسجد است که با همین هدف هر دوهفته یکبار برگزار می‌شود.

مجید عسگری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد اظهار کرد: هنر به خصوص تئاتر ابزاری اثربخش برای انتقال مفاهیم و محتوای مسجد با بهره برداری از تمام حس‌های مخاطبین  است. 
وی افزود: یکی از نکات مهم در ایجاد گروه‌های قوی در عرصه تئاتر، استمرار آموزش و توانمندسازی عناصر اصلی در یک گروه نمایشی است. دوره های مهارتی اندیشه‌ای، و پاتوق‌های باشگاه تئأتر مسجد، بخشی از فرایند رشد در باشگاه تئاترمسجد است که با همین هدف هر دوهفته یکبار برگزار می‌شود.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: فرآیند این دوره آموزشی برمبنای۱۴ جلسه مهارتی و ۵ جلسه اندیشه ای طراحی شده است.

وی افزود: تا کنون چندین دوره از این سلسله جلسات آموزشی ویژه مربیان نمایش پایگاه های بسیج و مساجد برگزار شده و اکنون در ترم سوم این دوره، که با حضور ۲۲ نفر از خواهران هنرجو برگزار شد؛ پس از اتمام کارگاه، آثار هنرجویان در سالن استاد نوری حوزه هنری به معرض نمایش گذاشته شد.

 عسگری بیان کرد: هنرجویان در حوزه اندیشه‌ای از اساتیدی چون سمانه مومنیان، علی ایوبی مجید عسگری، امیر محمد اصغری، محمدجواد ابراهیمی پور، رضا حاتمی وفا بهره مند شدند. در این دوره سرفصل آموزشی مطالب بیان و هنرجویان موظف بودند متنی با محوریت مشارکت تولید کنند.

وی با بیان اینکه ۲۲ گروه تئاتر عضو باشگاه به عنوان نخستین تجربه ایده پردازی و نویسندگی متن و کارگردانی، اثر خود را با تسهیلگری استاد روی صحنه می‌برند تاکید کرد: هر تئاتر ۲۹ دقیقه است که در مساجد و مدارس و محافل ویژه بانوان اجرا می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 1748889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha