بعثت جلوه‌ای از قدرت مطلق خداوند است

حجت الاسلام غفوری گفت: در عصر جاهلیت که بعثت در آن اتفاق افتاد مردمانی بی‌سواد، گرفتار فرهنگی منحط بودند که فساد و تباهی در همه عرصه‌های جامعه میدان‌دار بود لذا این قدرت خداوند متعال است که در چنین جامعه‌ای پیامبرش را برمی‌انگیزد که مردم را به توحید و فضایل اخلاقی دعوت کند.

حجت الاسلام حبیب الله غفوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن عید مبعث، گفت: آخرین پیامبر برگزیده اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) در ۲۷ رجب، سال ۴۰ عام‌الفیل همزمان با سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر (ص) در غار حرا، از سوی خدا و توسط جبرئیل به پیامبری برگزیده شدند و در تقویم هجری قمری، ۲۷ رجب روز مبعث نامیده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: پیامبر اکرم (ص) از سمت خداوند مأمور شدند تا بت‌پرستی را نابود و خداپرستی را در بین مردم رواج دهند و پیام وحی را به مردم برسانند.

وی با اشاره به اینکه بعثت به معنای برانگیختن و برگزیدن پیامبران از سوی خدا برای هدایت مردم است، خاطر نشان کرد: بعثت در فرهنگ قرآنی به معنای عامل برانگیختن و رسانیدن به مرحله‌ای خاص از تکامل است که در آن نوعی تحول وجود دارد.

حجت الاسلام غفوری اظهار کرد: مبعث، تحولی بسیار بزرگ در جهان بشریت بود که نظیر آن، نه قبل از پیامبر گرامی اسلام (ص) رخ داد و نه بعد از آن اتفاق افتاد همچنین قرار بر این است که بشریت به صلاح و سداد دعوت شود و سیره پیامبر گرامی اسلام تا آخر عالم میدان‌دار اداره جوامع بشری باشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه  با بیان اینکه بعثت پیغمبر اکرم (ص) نوید یک مژده برای جامعه بشری برای همزیستی مسالمت‌آمیز به ارمغان آورده است، تصریح کرد: بعثت پیامبر اکرم (ص) نقطه آغاز یک زندگی جمعی توأم با صلح و سازش و آرامش است. به دلیل اینکه از اولین پیام‌های دعوت حضرت رسول‌ (ص) پیام صلح، پیام آشتی و پیام زندگی جمعی و گروهی است که اسلام را به عنوان دین رحمت و دین صلح و سازش مطرح کرده است.

وی در پایان گفت:یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان عید مبعث است، روزی که برای اولین بار نخستین آیات الهی بر رسول مهربانی پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله در غار حرا نازل شد: «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ».

کد خبر 1748896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha