حضور در انتخابات نمادی از شکر نعمت الهی و تکلیف شرعی و قانونی است

حجت الاسلام کاظم صادقی حضور در انتخابات را نمادی از شکر نعمت الهی، تکلیف شرعی و قانونی دانست و افزود: ای جنود الهی! و ای سربازان خدا! انتخابات را دریابید با این وصف، مشارکت و حضور مردم در انتخابات که از مصادیق «امر جامع» قرآن است، هم «تکلیفی شرعی» است، هم «حقی بزرگ» برای آحاد مردم، و هم «قدرتی الهی» برای تحقق اهداف الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۰ بهمن ماه) حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، ضمن توصیه به رعایت تقوی الهی، گفت: یکی از شاخصه های زندگی اسلامی، شکر گذاری نعمت های خداوند در زندگی است.

امام جمعه جازموریان با اشاره به فرارسیدن ماه شعبان، افزود آنچه که این ماه معظم را بسیار با شکوه می‌ کند انتصاب ویژه این ماه به‌ وجود مبارک حضرت محمد مصطفی (ص) است.

وی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امام حسین (ع)، اظهار کرد: آن حضرت پرچم دار جهاد تبیین است و اساسا حرکت امام حسین (ع) نه تنها جهادی خاموش نبود بلکه جهادی کاملا روشن و تبیین‌ محور بود.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه های جامعه اسلامی و انقلابی حضور مردم در صحنه و محور بودن مردم در اداره امور جامعه است.

خطیب جمعه جازموریان با بیان اینکه دو مسئله باید محور برنامه‌های انقلاب و نظام اسلامی باشند، خاطرنشان کرد: اول ضرورت حضور مردم در صحنه انقلاب است زیرا حضور مردم در مجامع سیاسی و مانند آنها متمم ایمان آنها است بنابراین وظیفه مردم همانا حضور در صحنه‌ های اجتماع دینی است.

وی اضافه کرد: دوم این که اگر مردم در صحنه سیاست و اجتماع دینی حاضر نشوند و نسبت به سرنوشت نظام حاکم بی‌تفاوت باشند و با پندار جدایی دین از سیاست یا رفاه‌ طلبی یا بهانه‌های دیگر از حضور در صحنه محروم شوند، آنگاه نظام سرنگون خواهد شد و رقیب خون‌آشام آن چیره می شود، چنان‌ که حکومت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و امام حسن (ع) نشانه خوبی برای این تجربه تلخ است.

حجت الاسلام صادقی حضور در انتخابات را نمادی از شکر نعمت الهی، تکلیف شرعی و قانونی دانست و افزود:
ای جنود الهی! و ای سربازان خدا! انتخابات را دریابید!
با این وصف، مشارکت و حضور مردم در انتخابات که از مصادیق «امر جامع» قرآن است، هم «تکلیفی شرعی» است، هم «حقی بزرگ» برای آحاد مردم، و هم «قدرتی الهی» برای تحقق اهداف الهی است.

امام جمعه جازموریان بیان کرد: عدم حضور در انتخابات گناهی سیاسی، اجتماعی و محرومیت از حقی بزرگ و بی‌ پشتوانه گذاشتن جبهه حق است به همین دلیل سیره امامان انقلاب همواره تأکید بر اهمیت مشارکت مردم و برگزاری انتخابات بوده و تأکید کرده اند که نه تنها جمهوریت بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است و هرگونه تبلیغ علیه مشارکت مردم را مخالفت با ایران، اسلام و جمهوری اسلامی دانسته‌اند.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، ابراز کرد: پر تکرار ترین کلید واژه‌ ایشان در این دیدار، بخش خصوصی بود عبارتی که پیش‌تر نیز بارها به‌ کار برده‌ بودند.

حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بخش خصوصی را «ماشین پیشبرد اقتصاد» می‌دانند و ایشان بخش خصوصی را به «وانتی» تشبیه می‌کنند که می‌تواند بار اقتصاد را به‌ دوش کشیده و به مقصد برساند و در مدل مطلوب معظم‌ له دولت نقش حمایت‌ کننده، هدایت‌ کننده‌ و کمک کننده‌ را خواهد داشت اما «در عرصه، محور حرکت، بخش خصوصی خواهد بود.

خطیب جمعه جازموریان خاطرنشان کرد: جایگاه محوری بخش خصوصی در اقتصاد باعث شده تا رهبر معظم انقلاب با هرگونه رقابت «بخش دولتی» یا «نهادهای عمومی غیردولتی» با بخش خصوصی مخالف باشند.

وی اضافه کرد: ایشان در همین سخنرانی در مورد زمینه‌های مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد فرمودند؛ «زمینه‌های مشارکت خیلی وسیع است. شما از صنایع بزرگی مثل نفت، مثل گاز، مثل فولاد بگیرید، تا مثلا صنایع‌دستی؛ در همه‌ این زمینه‌ گسترده‌ وسیع، امکان مشارکت مردم وجود دارد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به تحولات در حوزه غرب آسیا و حملات وحشیانه آمریکا به محورهای مقاومت، عنوان کرد: آمریکا شامگاه جمعه و بامداد روز شنبه حملاتی را علیه اهداف محور مقاومت در سوریه و عراق انجام داد و ادعا کرد در این حملات به ۸۵ هدف حمله کرده است.

امام جمعه جازموریان ادامه داد: دولت عراق ظهر روز گذشته اعلام کرد به‌ دنبال حمله آمریکا، ۱۶ شهروند عراقی به شهادت رسیده‌اند رسانه‌های سوری نیز می‌گویند تهاجم به شرق این کشور ۱۰ شهید و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است این حمله در انتقام از حمله اوایل هفته گذشته مقاومت اسلامی عراق به موقعیت برج-۲۲ در خاک اردن انجام شده است.

وی تاکید کرد: مقاومت در منطقه با مردم درهم تنیده شده است، گروه‌های مقاومت و مردم در غزه قابل تفکیک نیستند در دیگر بخش‌های منطقه نیز وضعیت به همین منوال است و آمریکا با بمباران گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه راه به جایی نمی‌برد.

حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: حملات آمریکا در منطقه باعث افزایش اتصال این کشور به قضایای غزه و جنایت‌های رژیم شد این موضوع لبه اقدامات جهادی علیه واشنگتن را به‌دست خود این کشور تندتر می‌کند آمریکا درحال کاشت و آبیاری بذر نفرت در منطقه است که در کوتاه مدت نیز گریبانگیر این کشور می‌شود.

خطیب جمعه جازموریان گفت: کشورهایی که میزبان پایگاه‌ های نظامی آمریکا هستند، برای مدت‌ها یا تمایل نداشته و یا جرات نداشته‌اند با رژیم صهیونیستی روابط برقرار کنند این خود شاهدی بر تفکیک میان آمریکا و صهیونیست‌ها و تفاوت در نحوه تعامل با این دو در منطقه است واشنگتن با اتصال خود به صهیونیست‌ها منافعی اندک در برابر زیان‌ های حداکثری را برای خود خریده است.

کد خبر 1749046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha