راه حل مشکلات شرکت در انتخابات است

امام جمعه مارگون گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات وحدت ملی و انگیزه ملت ایران برای حضور در صحنه را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه اول را در رابطه با ویژگی‌های زندگی ماندگار در حدیث معراج دانست و اطهار کرد: شبی رسول خدا (ص) به معراج رفت، خداوند متعال به او فرمود: «پیغمبرم، می‌دانی که چه زندگی خوش و ماندگار است؟ پیغمبر فرمود: «اللهم لا»، پیغمبری که مدرس همه بشریت است، اما وقتی در مقابل خدا قرار می‌گیرد می‌گوید خدایا نمی‌دانم.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: خداوند متعال به پیغمبر (ص) فرمود: «زندگی خوش و ماندگار زندگی است که چهار ویژگی داشته باشد». اگر چه در حدیثی پیغمبر اعظم (ص) فرمود:«از سعادت‌های یک انسان این است که همسر خوب، خانه خوب، فرزند خوب، مرکب خوب داشته باشد».

وی ادامه داد: خداوند متعال در شب معراج به پیغمبر (ص) فرمود: «نخستین ویژگی زندگی خوب و ماندگار این است که ذکر و یاد من در آن زندگی باشد».

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه یاد خدا زندگی را آرامش می‌بخشد و سر و سامان می‌دهد، افزود: یاد خدا معنایش این است که انسان در زندگی خدا را همیشه ناظر و حاضر ببیند و گناه نکند.

خطیب نماز جمعه مارگون افزود: امام حسین علیه السلام عصر عاشورا را با خدا آغاز کرد و در گودال قتلگاه با یاد خدا شهید شد و وقتی به میدان حمله می‌کرد، «لا حول ولا قوه الا بالله» می‌گفت.

وی بیان کرد: امام حسین علیه السلام شب عاشورا برای چهار چیز از دشمن مهلت خواست فرمود: «یا عَبّاسُ اِرْکَبْ بِنَفْسِی أَنْتَ یا أَخِی» حسین به قربانت برو به دشمن بگو به ما امشب وقت بدهند».

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: امام حسین علیه السلام در شب عاشورا می‌خواهد با خدا مناجات کند، با خدا خلوت کند، نماز بخواند، قرآن را قرائت کند، دعا کند و از خدا برای بندگان طلب آمرزش کند و به تعبیر سید بن طاووس: «از خیمه‌های امام حسین علیه السلام مثل کندوی زنبور عسل صدای مناجات و یاد خدا شنیده می‌شد».

امام جمعه شهرستان مارگون خطاب به نمازگزاران، گفت: نماز یاد خدا را در شما تقویت می‌کند، علاوه بر اینکه به روح و روان شما آرامش می‌بخشد، در دنیا و آخرت هم باعث سعادتمندی شما خواهد شد.

وی دومین چیزی که باعث زندگی خوب و ماندگار می‌شود را دنبال رضایت خدا در شب و روز بودن دانست و اظهار کرد: ما بین زندگی کردن و زندگی نکردن مخیر نیستیم، ما بین خوب زندگی کردن و بد زندگی کردن اختیار داریم.

حجت الاسلام خواجه پور خطاب به نمازگزاران با اشاره به اینکه سعی کنید در زندگی‌تان سوار زندگی باشید و اجازه ندهید مشکلات و سختی‌ها صفت رضا را در شما از بین ببرد، گفت: گاهی در زندگی مرگ است، گاهی شکست، گاهی حوادث، گاهی حاجت مستجاب نمی‌شود، این گونه نباشد که با خدا قهر کنیم.

امام جمعه شهرستان مارگون ضمن تاکید بر اینکه بعضی‌ها خداپرستی آنها سودجویی است، افزود: چنین انسانی اگر حاجتش مستجاب شد، خدا به او اولاد داد و اگر خدا به خواسته‌هایش توجه کرد، می‌گوید خدا خوب است.

وی خاطرنشان کرد: چنین انسانی اگر مورد امتحان و آزمایش الهی قرار گرفت، مثلاً از خدا اولاد می‌خواست، یا حاجتی داشت خدا به او نداد، حاجتش را مستجاب نکرد «انقلب علی وجهه» به خدا پشت می‌کند.

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: اگر در دنیا چیزی از خدا خواستیم، خداوند متعال بنا بر مصلحت خواسته ما را اجابت نکرد، بدانیم در قیامت اجر و مزد آن را به ما خواهد داد.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: در صحرای محشر بعضی‌ها را می‌آورند پرونده‌هایشان را به دست آنها می‌دهند، نگاه می‌کنند، ثواب حج، زیارت و روزه می‌بینند، می‌گویند خدایا در طول عمرمان حج نرفتیم، زیارت نرفتیم، این‌ها از کجا آمده؟ «ندا می‌آید اینها ثواب آن دعاهایی است که مستجاب نشده است»، وقتی ثواب‌ها را می‌شمارند، می‌بینند خیلی زیاد است، می‌گویند خدایا ای کاش همه دعاهایمان مستجاب نمی‌شد تا در قیامت اجر و مزدش را دریافت می‌کردیم.

وی اگر بنده ای از خدا درخواستی داشت، دعایی کرد مستجاب نشد، بداند مصلحت او در عدم مستجاب این خواسته و دعا بوده و اگر هم مصلحت انسان در او باشد، یقیناً خدا مستجاب می‌کند و اگر مستجاب نکرد، خداوند متعال در قیامت اجر و مزدش را خواهد داد .

حجت الاسلام خواجه پور سومین ویژگی زندگی ماندگار به جا آوردن شکر نعمات الهی «و لا ینسی نعمتی» دانست و اظهار کرد: یک راه شکر این است که انسان با نعمت خدا معصیت نکند، اگر انسان با چشم خود قرآن خواند، این شکر چشم است، اگر با گوش حرف خوب گوش داد و غیبت گوش نداد، شکر گوش را به جا آورده و اگر با دست دستگیری از نیازمندی را داشت، شکر دست است، اگر با پا بلند شد و در مجلس حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام آمد، این شکر پا بوده که به اینها شکر عملی می‌گویند.

امام جمعه شهرستان مارگون چهارمین ویژگی زندگی خوب و ماندگار را پرداخت حقوق الهی دانست و گفت: خداوند حقوقی دارد، چنانچه ما حقوقی داریم، خدای تبارک و تعالی می‌فرماید «تو بنده من هستی، حق داری روزی داشته باشی، من به تو روزی می‌دهم، حق حیات می‌دهم، ارتباط می‌خواهی به تو امکان ارتباط می‌دهم، اما حق من این است که بندگی کنی، عبادت کنی نه اینکه من به بندگی تو نیاز دارم و مطیع من باشی، نه اینکه من به تو و عبادات تو نیاز دارم، بلکه بندگی تو هم باعث سعادتمندی در دنیا و هم آخرت می شود.

وی در خطبه دوم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را تبریک گفت و افزود: انقلاب اسلامی یک موهبت الهی بود که به این ملت ارزانی شده است.

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با پیروی از ولیشان حضرت امام (ره)، ایمان‌های درونی و با توکل بر خدا در مقابل رژیم منحوس پهلوی ایستادند و مبارزه کردند تا این انقلاب را در سال ۵۷ به اوج پیروزی رساندند.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه ملت ما بهترین ملت و بهترین مردم هستند، گفت: مردمی که با حضور خود در تمام صحنه‌ها، عرصه‌ها و میدان‌ها نشان دادند قدردان و شکرگزار این نظام و انقلاب هستند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ۴۵ سال با اقتدار و صلابت روی پای خود ایستاد و با تمام هجمه‌های دشمن، تحریم‌ها و تهدیدها مقابله کرد و دشمنان نتوانستند با این حرکت‌های و رفتارهای مذبوحانه و فتنه‌گری‌های پی در پی مردم را برای یک لحظه از اعتقاداتشان نسبت به نظام و انقلاب و رهبری به عقب برانند.

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: هرکجا دشمنان برای این نظام نقشه کشیدند، با حضور به موقع مردم نقشه‌های شوم آنها خنثی شد و هرکجا خواستند تعرضی کنند، ملت سرافراز ایران اسلامی دست متعرضان را قطع کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون افزود: در جهاد تبیین باید به مردم گفته شود که در زمان شاه ملت هیچ گونه استقلال، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در رابطه با کشورشان نداشتند.

وی اظهار کرد: آمریکایی که امروز دشمن اصلی مسلمانان جهان است، اسرائیلی که کودک کشی، خباثت، دشمنی و آدم کشی می‌کند و ملت‌های مسلمان آمریکا، اسرائیل و همپیمانانش را به عنوان دشمنان اصلی اسلام می‌دانند، یک روزی برای این کشور تصمیم می‌گرفتند.

حجت الاسلام ادامه داد: ۴۵ سال است که دست این معاندان، خبیثان و کودک کشان برای همیشه از این ملت کوتاه شده و ملت ایران اسلامی با اقتدار، صلابت و با استقلال برای کشور تصمیم گیری و تصمیم سازی می‌کنند.

امام جمعه شهرستان مارگون تصریح کرد: ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عزت، صلابت و استقلالی نداشتیم و تمام مدیریت کشور به دست آمریکا، اسرائیل و همپیمانانش بود، چون شاه یکی از هم پیمانان آمریکا، اسرائیل، انگلیس و فردی بود که تابع و مطیع محض آنها بود و این اطاعت چون غیر از اطاعت الهی بود، با شکست مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: اطاعتی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد، اطاعت امام از دستورات الهی، پشتوانه مردمی و ایمان‌های درونی مردم به خداوند متعال بود.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: هرکجا از خدا اطاعت کردیم، موفق شدیم و هرگاه از غیر خدا اطاعت کردیم، با شکست مواجه شدیم و لذا مردم ایران اسلامی روز 22 بهمن در راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضوری پرشور و باشکوه در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: مردم مومن و ولایت مدار با حضور باشکوه خود مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان، مستکبران، معاندان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند زد .

وی مسئله انتخابات را یادآور شد و خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باید باشکوه برگزار شود.

حجت الاسلام خواجه پور ضمن تاکید بر اینکه چهار خصوصیت از جمله «مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت به معنای حقیقی و امنیت انتخابات» باید انجام شود، بیان کرد: اگر انتخابات در کشور نباشد، یا دیکتاتوری یا هرج و مرج است.

خطیب نماز جمعه مارگون اظهار کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات وحدت ملی و انگیزه ملت ایران برای حضور در صحنه را نشان می‌دهد و انگیزه ملت قدرت ملی به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات تحول ایجاد می‌کند، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: «همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، این یک حکم است، اگر مشارکت ضعیف باشد، مجلس ضعیف خواهد شد».

حجت الاسلام خواجه پور با بیان اینکه برخی‌ها مردم را از انتخابات دلسرد می‌کنند که این کار به ضرر کشور است، خاطرنشان کرد: راه حل مشکلات انتخابات است و برای رفع مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت:بارها توصیه کردم به اینکه مسئله جهاد تبیین در دستور کار قرار گیرد و آن را به عنوان یک رفتار بدانند، مسئله جهاد تبیین بسیار مهم بوده و می‌توان به پیشرفت و توسعه کشور کمک کرد.

وی تاکید کرد: حضرت زینب سلام الله علیها با جهاد تبیین اجازه نداد دشمنان صحنه عاشورا را برعکس جلوه دهند، لذا همه مردم و اقشار مختلف جامعه در جهت تحقق جهاد تبیین وظیفه دارند.

حجت الاسلام خواجه پور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، افزود: ماه شعبان فرصت بسیار خوبی برای کسب تقوا و تهذیب نفس است.

خطیب نماز جمعه مارگون اظهار کرد: در این ماه خداوند متعال به صورت ویژه بندگان را مورد توجه و آمرزش خود قرار می‌دهد، از جمله اعمال این ماه غسل کردن، روزه گرفتن، قرآن خواندن، استغفار کردن و راز و نیاز با خداوند است و انسانی که این اعمال را انجام دهد، مورد آمرزش الهی واقع می‌شود.

وی ولادت باسعادت امام حسین (ع)، برادرش حضرت ابوالفضل العباس (ع)،امام زین العابدین (ع) و ولادت با سعادت حجت بن الحسن العسکری علیه السلام است را پیشاپیش تبریک گفت.

حجت الاسلام خواجه پور ضمن تبریک انتصاب شایسته حاجتمند به عنوان رئیس دادگاه عمومی انقلاب اسلامی شهرستان مارگون خطاب به وی، بیان کرد: مردم از شما توقع دارند که با کمک نیروهای امنیتی آرامشی که چهار سال پیش بود، حاکم شود.

امام جمعه شهرستان مارگون افزود: متاسفانه برخی از افراد که آنها هم نادر هستند، بعضی مواقع شهر را به آشوب می‌کشند و با این افراد باید قاطعانه برخورد کرد تا آرامش و آسایش مردم حاکم باشد.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اداری و نهادها در جهت آسایش، آرامش و خدمت به مردم نهایت همکاری و تعامل را داشته باشند.

حجت الاسلام خواجه پور بر اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات از طرف دادگستری شهرستان تاکید کرد و گفت: برای برگزاری انتخابات سالم، رقابت درست و کسانی که در صندوق‌های رای تخلف می‌کنند، قطعاً قاطعانه برخورد می‌کنید.

کد خبر 1749112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha