مدیران شهید استان گیلان گرچه محبوب اما ناشناخته‌اند

منفرد با بیان اینکه مدیران ارزشی شهید استان گرچه محبوب هستند اما ورای آن ناشناخته اند، گفت: گیلان، بالغ بر ۳۰ مدیر شهید تقدیم انقلاب کرده است و به همان نسبت باید تجربه، علم و دانش ما با گفتمان مدیریت انقلاب اسلامی در جامعه رشد کند.

سید رسول منفرد_ رییس حوزه هنری گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تبریک یوم الله فجر با اشاره به برپایی نمایشگاه ۲۴ چهره مدیران شهید گیلانی که به همین مناسبت در رشت دایر شد، اظهار کرد: متاسفانه از بیشتر مدیران شهید استان حتی یک عکس درست و حسابی در دست نداریم.

منفرد با بیان اینکه این مهم در اصل باید یکی از امتیازاتی می‌بود که گیلان به آن شناخته می‌شود افزود: از استاندار، فرماندار و بخشدار تا دادستان و مدیر کل مالیاتی و مدیر منابع طبیعی، امام جمعه، فرمانده سپاه، نماینده مجلس تا مدیر جهاد و رئیس بنیاد مسکن و وزیر دفاع تا شهردار، مدیر کل ارشادی، همگی به عنوان تراز مدیریتی در گیلان از نهضت جنگل تا انقلاب اسلامی نقش تاثیر گذاری از خود باقی گذاشتند.

وی افزود: این مدیران ارزشی شهید استان گرچه محبوب هستند اما ورای آن ناشناخته اند ولی، استثنائا درباره شهیدان انصاری و کریمی، آن هم با قواره ای قناس کمی بحث می شود ولی ترکیب «مدیران شهید گیلان» هیچگاه از سانسور در نیامده است.

منفرد بیان کرد: در پاسخ به اتهام سلطنت طلبان و هم پیمانانشان می توان فهرست بلند این مدیران را از نهضت جنگل تا انقلاب خمینی به رخ کشید و مدیران دوره پهلوی را به بوته نقد کشاند.

وی در ادامه در مورد کم و کاستی ها و نقصان در این بخش اظهار کرد: در موضوع تاریخ شفاهی و تجربه زیسته که معمولا در جهان منجر به چند خروجی می شود، یکی از آنها خروجی تاریخی است.

منفرد با بیان اینکه، باید روایت تاریخی ماجراها ثبت شود، در تاریخ بماند تا تبدیل به حافظه تاریخی شود افزود: این بخش در قالب «کتاب های تاریخ شفاهی» و امثال آنها صورت می گیرد.

وی، خروجی بعدی را خروجی «هنری» دانست و بیان کرد: یک تجربه زیسته، یک ماجرا و یک قهرمان می تواند منجر به تولید فیلم، سریال، آثار هنری مختلف و متعدد شود.

منفرد همچنین به خروجی «آکادمیک» اشاره کرد و ادامه داد: در این خروجی می توان این تجربه زیسته ها تبدیل به دانش و علم در جامعه شوند.

وی اذعان کرد: اکنون جامعه ما بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی با قدمتی که دارد در یک استانی مانند گیلان، بالغ بر ۳۰ مدیر شهید تقدیم انقلاب کرده است و به همان نسبت باید تجربه، علم و دانش ما با گفتمان مدیریت انقلاب اسلامی در جامعه رشد کند.

منفرد اضافه کرد: این بررسی انجام نشده و قاعدتا مادامی که تاریخ شفاهی این کارها کامل گرفته نشود نمی شود که علمش تولید شود چون باید اینگونه کارها گام به گام انجام شود.

وی تصریح کرد: خروجی بعدی، خروجی «فرهنگی عمومی» است که می تواند تبدیل به صنایع ای مانند اسباب بازی و یادمان های شهری و... و. تبدیل شود.

منفرد با بیان اینکه، ما وقتی یک فرصت و امکان مهم اینچنینی با این تعداد مدیر شهید در استان داریم، توقع این بود که تا حالا کلی کار در این راستا انجام میشد اما متاسفانه نه تنها در خروجی اول که تاریخ شفاهی است محصولات قابل دفاعی برای بیشتر قهرمانان و این مدیران شهید نداریم بلکه قبل از آن، اطلاعات اولیه هم از این شهدا نداریم.

وی گفت: اینکه بسیاری از مردم نمی دانند که این مدیران شهید چه کسانی بودند، از کجا آمدند و چه مسئولیت هایی داشتند و چگونه به شهادت رسیدند کم کاری های صورت گرفته را نشان می دهد.

کد خبر 1749229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha