پاکستان خواستار مداخله سازمان ملل برای حفظ مساجد هند شد

نماینده دائمی پاکستان در سازمان ملل خواستار مداخله فوری بین‌المللی برای حفظ مساجد و اماکن اسلامی در هند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « nation»، پاکستان خواستار مداخله سازمان ملل برای حفظ اماکن عبادی مسلمانان شد.

«منیر اکرم»، نماینده دائمی پاکستان در سازمان ملل توجه این سازمان را به تخریب وقیحانه مسجد ۸۰۰  ساله «آخونجی» در دهلی نو جلب کرده و از آن خواست تا برای برای حفاظت از مساجد در هند تدبیری اتخاذ کند.

اکرم با اشاره به تخریب ناگهانی مسجد آخونجی، بدون اطلاع قبلی جامعه محلی و بازدیدکنندگان مسجد این اقدام را به شدت محکوم کرد و خواستار جلوگیری از وقوع حوتدث مشابه از سوی نهادهای بین المللی شد.

وی در نامه ای خطاب به مقام ارشد اتحاد تمدن های سازمان ملل گفت: این حادثه فصل بسیار نگران کننده دیگری را کارزار هشدار دهنده با هدف قرار دادن مکان ها و میراث اسلامی در هند باز می‌کند که نمادی از افزایش نگران کننده اکثریت گرایی هندو است.

منیر اکرم خاطرنشان کرد که تا کنون چندین مسجد و زیارتگاه اسلامی تحت پوشش اقدامات مختلف اداری یا فرآیندهای قضایی ویران شده‌اند و بسیاری دیگر در معرض خطر بالای تخریب قرار دارند.

نماینده دائمی پاکستان در سازمان ملل گفت: حمایت از عادی سازی چنین حوادثی در هند، تهدیدی قریب الوقوع برای رفاه مسلمانان این کشور در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

وی تاکید کرد که نفوذ فراگیر ایدئولوژی «هندوتوا» در کنار حوادث هشدار دهنده اسلام هراسی و تخریب مساجد تاریخی، توجه فوری و تزلزل ناپذیر بین المللی را می طلبد.

کد خبر 1749241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha